طرح درس روزانه ریاضی سوم دبستان | فصل 1: الگوها - درس الگوهای متقارن
دانش آموز بتواند برای خط تقارن تعریفی بیان کند. ( دانشی )
دانش آموز بتواند خانه های شطرنجی را شمارش کند و کار با صفحه شطرنجی را یاد بگیرد. (مهارتی )
دانش آموز بتواند درک کند که در محیط پیرامون خود ، اشیای زیادی خاصیت تقارنی دارند. ( نگرشی )
دانش آموز بتواند در کلاس درس وسایلی که خط تقارن دارند را نام ببرد. ( دانشی )
دانش آموز بتواند نصف دیگر شکل ناقص بر روی صفحه شطرنجی را نسبت به خط تقارن رسم کند. ( مهارتی )
این طرح درس در 3 صفحه تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
ارسال شده توسط این معلم:
حل مسئله با راهبرد الگویابی
درس 1: شمارش چندتا چندتا
درس 2: ماشینهای ورودی- خروجی
درس 3: ساعت در بعد از ظهر
درس 4: الگوهای متقارن
مرور فصل اول
حل مسئله با راهبرد الگوسازی
درس 1: معرفی عدد هزار
درس 2: ارزش مکانی
درس 3: ارزش پول
درس 4: تقریب اعداد
مرور فصل دوم
حل مسئله با راهبرد رسم شکل
درس 1: کسر
درس 2: کاربرد کسر در اندازهگیری
درس 3: تساوی کسرها
درس 4: مقایسهی کسرها
مرور فصل سوم
حل مسئله با راهبرد روشهای نمادین
درس 1: ضرب
درس 2: ضرب عددهای یک رقمی
درس 3: خاصیتهای ضرب
درس 4: تقسیم
مرور فصل چهارم
حل مسئله با راهبرد زیر مسئله
درس 1: خط، نیم خط و پاره خط
درس 2: محیط
درس 3: اندازهی سطح
درس 4: واحد اندازهگیری سطح
مرور فصل پنجم
فصل 6: جمع و تفریق
حل مسئله با راهبرد حل مسئلهی سادهتر
درس 1: مقایسهی عددها
درس 2: جمع و تفریق
درس 3: جمع در جدول ارزش مکانی
درس 4: تفریق در جدول ارزش مکانی
مرور فصل ششم
حل مسئله با راهبرد حدس و آزمایش
درس 1: جدول دادهها
درس 2: احتمال
درس 3: نمودار دایرهای
درس 4: انتخاب نمودار
مرور فصل هفتم
فصل 8: ضرب عددها
حل مسئله با راهبرد حذف حالتهای نامطلوب
درس 1: ضرب در عدد 10
درس 2: ضرب عددهای یک رقمی در چند رقمی
درس 3: محاسبهی ضرب
درس 4: تقسیم با باقیمانده
مرور فصل هشتم
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.