تعداد نتایج : 841
تاریخ ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1394
بهاطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبتنام و شركت در آزمون سراسري سال 1394 براي دورههاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نيمه حضوري، مجازي و پرديس خودگردان دانشگاهها وموسسات آموزش عالي، دانشگاه پيام نورو موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي وغيردولتي ميرساند كه ثبتنام براي شركت در آزمون هاي مذكور از روز يكشنبه نوزدهم بهمن ماه 1393 (93/11/19) منحصراً از طريق پايگاه اطلاعرساني سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org آغاز و در روز سه شنبه بیست و هشتم بهمن ماه 1393 (93/11/23) پايان ميپذيرد. لذا داوطلبان ميتوانند…
انواع عضویت کاربران در سایت گاما
در سامانه گاما، کاربران اصلی سایت سه دسته (معلمان، مدارس و دانشآموزان) هستند که امکانات متنوعی برای هر یک از آنها در نظر گرفته شده است. محتوای آموزشی الکترونیکی شامل؛ نمونه سوالات امتحانی، تکلیف های درسی، آزمونهای مستمر، آزمونهای نوبت اول و دوم، مسابقات علمی، آزمونهای ورودی مدارس نمونه و المپیادهای دانشآموزی، فایل های آموزشی ویدیوئی و ... توسط دبیران طراحی و در سامانه ثبت میگردند و توسط مخاطبان مورد بهره برداری قرار میگیرند. علاوه بر این، در سامانه گاما یک صفحه اختصاصی برای دبیران و مدارس پیشبینی شده است. دبیران و مدارس با عضویت در سامانه به صفحه اختصاصی خود وارد میشوند و همانند یک وب سایت مستقل امکان معرفی کامل فعالیتهای آموزشی و پرورشی آنان و بهرهمندی…
اهداف وب سایت گاما
اهداف این وب سایت عبارتند از: توسعه عدالت آموزشی در سطح کل کشور ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از مجموعه نمونه سوالات امتحانی در مدارس کشور ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از دبیران کشور ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از مدارس کشور دسترسی عمومی دبیران، مدارس و دانشآموزان به بانک سوال بسترسازی برای هوشمندسازی مدارس صفحه اختصاصی مدرسه مجازی پروفایل معلم مجازی آثار دیجیتال و محتوای آموزشی الکترونیکی ایجاد محیط کسب و کار همگانی علمی و آموزشی برای دبیران و مدارس کشور رتبه بندی دبیران، مدارس و آزمونهای…
چگونه بهتر درس زیست شناسی را بخوانیم؟
این مطلب به شما کمک میکند تا با درس زیست شناسی بهتر کنار بیایید. در کلاس درس زیست شناسی : 1.يادداشت برداري كنيد : معلمان بارها در طول سال تحصيلي به دانش آموزان ميگويند كه آنها بايد در سر كلاس شنوندهاي فعال باشند؛ ولي مفهوم اين عبارت چيست؟ يعني بايد چگونه باشيم؟ شنونده فعال چه خصوصيات و ويژگيهايي دارد؟ بهترين و موثرترين راه براي اين كه شما يك شنونده فعال باشيد اين است كه يادداشت به صورت طرح شبکه ای مغز برداريد. خلاقيت و طرح شبكه اي مغز : اين روش بهترين شيوه براي يادگيري خصوصا" فراگيري مطالب درسي است .در اين روش شما مطالب را مي خوانيد بعد از درك حقيقي آنها نكات مهم را به زبان خودتان و بصورت كليدي يادداشت مي كنيد و سپس كلمات كليدي را بروي طرح شبكه اي مغز مي نويسد (در…
معلم بندر لنگه ای گواهینامه آکادمی PCMS استرالیا را دریافت کرد
سرکار خانم فاطمه محامدی دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است. او مشاور مدارس بندر لنگه است. وی با راائه مقالات خود به کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی توانست گواهینامه مهارت از آکادمی PCMS استرالیا دریافت کند. این مدرک به پاس پژوهش های مستمر وی در زمینه علوم تربیتی تعلق گرفته است. این پژوهشگر آموزش و پرورش دارای گواهینامه های متعدد که هر کدام در جایگاه خود نوعی افتخار ملی و بین المللی محسوب می شود، می باشد. علی ایرازه مدیر آموزش و پرورش بندر لنگه ضمن ابراز خرسندی، مراتب تقدیر خود و مجموعه فرهنگیان بندر لنگه را به خانم محامدی ابراز داشت و خواستار تلاش همه جانبه همه فرهنگیان در عرصه پژوهش و افتخار آفرینی شد.
مجلس به آموزش و پرورش برای خرید خدمات آموزشی در برخی مناطق اجازه داد
مجلس شورای اسلامی برای پوشش کامل تحصیلی تعلیم و تربیت دانش آموزان در مناطقی که ظرفیت کافی در مدارس دولتی وجود ندارد، مجوز خرید خدمات آموزشی صادر کرد. نمایندگان مجلس در نوبت عصر جلسه علنی یکشنبه 9 آذر نود و سه ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را در دستور کار داشتند که طی آن با ماده 50 این طرح نیز موافقت کردند. به موجب این ماده، اشخاص حقوقی که تمام یا بخشی از اعتبارات آن ها از محل بودجه عمومی تامین می شود و شکل حقوقی آنها منطبق با تعاریف مذکور در مواد 2 تا 5 قانون محاسبات عمومی کشور نیست، در مصرف اعتبارات مذکور از لحاظ اجرای مقررات یاد شده در حکم موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی به شمار می آیند. همچنین ماده 52 این طرح نیز به تصویب رسید که بر اساس…
کسب رتبه اول جشنواره بین المللی رشد توسط دانش آموز یزدی
دانش آموز یزدی رتبه اول و تندیس چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد را ازآن خود کرد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش به نقل از استان یزد، محمد حسین انتظاری رئیس اداره فرهنگی وهنری آموزش وپرورش استان افزود: درمجموع چهار نفراز دانش آموزان استان یزد به مرحله پایانی چهل و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد راه یافتند که بر اساس رأی نهایی هیئت داوران فیلم کوتاه مستند "انعکاس نور" به کارگردانی دانش آموز "احسان قانع "از استان یزد رتبه اول و تندیس جشنواره را به خود اختصاص داد. وی تصریح کرد: مهران جبلی، در رشته مستند داستانی و "محدثه کریمی" و "محیا فخارپور" در رشته پویا نمایی (انیمیشن) ازدیگر راه یافتگان به مرحله نهائی…
بیش از 36 هزار مدرسه فاقد کتابخانه مستقل هستند
به گزارش نگاه امروز، حمیدرضا کفاش در مراسم گرامیداشت بیستودومین هفته کتاب که بهمنظور تجلیل از خادمان و فعالان کتابخوانی و حوزه نشر آموزش و پرورش برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیتهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی همزمان با هفته کتاب پرداخت. وی در اینباره اظهار کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه 401 پژوهشسرای دانشآموزی که 101 واحد آن امسال توسط معاونت متوسطه وزارتخانه ساخته شد، تجهیز کتابخانه دانشگاه فرهنگیان در مناطق مرحوم توسط وزارت ارشاد، برگزاری 32 دوره جشنواره ادبی، شعر، داستان و ...، سه دوره برگزاری همایش تجلیل از دانشآموزان مؤلف و مترجم از جمله این برنامهها هستند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت…
تندیس جشنواره فیلم رشد به معلم ایلامی رسید
فیلم دانش آموز ایلامی به عنوان برگزیده جشنواره بین المللی فیلم رشد انتخاب و فیلم معلم ایلامی تندیس زرین این جشنواره را به خود اختصاص داد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از استان ایلام، نریمان خلیلی معلم هنرمند شهرستان ملکشاهی استان ایلام با درخشش در چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد با ارائه فیلم نیمه بلند عشق علیه السلام در این جشنواره عنوان برگزیده کشوری را کسب و تندیس زرین جشنواره را در جایگاه کار گردانی این فیلم به خود اختصاص داد . عنوان برگزیده در بخش فرهنگیان فیلم ساز (داستان کوتاه) به فیلم «عشق علیه السلام» رسید و تندیس زرین جشنواره به نریمان خلیلی کارگردان این فیلم اختصاص یافت . فیلم" با بهار جمله بسازید" به کار گردانی دانش آموز "مالک…
زنگ انشا فرصتی برای تعامل دانش آموزان با یکدیگر و با معلمان
محمدرضا سرشار در نشست نقد و بررسی کتاب «آموزش مهارتهای نوشتاری» گفت: سال ۱۳۵۴ من داستان مینوشتم اما خواندن کتاب «هنر داستاننویسی» مرا ترساند تا آنجا که من یک سال از نوشتن دست کشیدم و زمان برد تا بر ترس خودم غلبه کردم و دوباره نوشتم. به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا سرشار در دومین نشست کارگروه شورای نگارش و انشاء که امروز ۲۴ آبان ماه و در نقد کتاب «آموزش مهارتهای نوشتاری» برگزار شد گفت: در ادبیات داستانی کودکان و نوجوانان و همچنین در کتابهایی که درباره این گروه سنی نوشته شده بخش مهمی به «داستانهای مدرسهای» اختصاص دارد یعنی داستانهایی که در فضای مدرسه میگذرد و به ارتباط میان دانش آموزان و ارتباط…