{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

قرائتی: برای تغییر محتوای کتاب‌های درسی باید کودتا صورت بگیرد

ثبت شده در: 1396/07/21 مشاهده: 81     دسته بندی: گزارش ها

به گزارش گاما به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه شاهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی در آیین بهره‌برداری از مسجد پیامبر اعظم (ص) در دانشگاه شاهد بیان داشت: کشور را عرضه نگه می‌دارد و علم و هنر باید در کنار هم باشد.

وی با طرح این سؤال که چرا به دانشگاه آمده‌ایم؟ افزود: اگر به خاطر کسب پول و ثروت به دانشگاه آمده‌اید، بدانید که پس از فارغ‌التحصیلی امکان استخدام شدن برای همه دانشجویان وجود ندارد و به خاطر پول درس نخوانید، حتی اگر استخدام بشوید بعد از 30 سال با حقوقی که دریافت کرده‌اید تنها می‌توانید یک خانه بخرید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اگر هم به خاطر کسب مقام به دانشگاه آمده‌اید باز هم ارزش ندارد زیرا بالاترین مقامی که بتوانید کسب کنید، مقام ریاست جمهوری است که فقط چهار و یا هشت سال صاحب مقام است و دائمی نیست.

قرائتی با بیان اینکه ظرفیت شما بیش از مدرک لیسانس است، تصریح کرد: مدرک دانشگاهی کمترین چیز برای شماست، مانند گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی که واجب است اما ارزشی ندارد، داشتن لیسانس نیز مورد نیاز است ولی سرمایه محسوب نمی‌شود.

وی با تأکید بر فراگیری هنر برای جوانان بیان کرد: هر کدام از شما که فن و هنر پدرتان را بیاموزید بهتر از این است که به دنبال استخدام باشید، چه خوب می‌شد اگر نیروهای مسلح اعلام می‌کرد؛ کسی که فن و هنر یاد گرفته و آن را به کار بگیرد، طول مدت خدمتش نصف می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تحصیلات عالی آینده شما را تضمین نمی‌کند، گفت: درس خواندن به شرطی خوب است که برای بالا بردن سطح تحصیلات شما باشد و برای کسب پول و مقام خوب نیست، برای افزایش سواد درس بخوانید و در کنار آن از ظرفیت‌های خودتان نیز استفاده کنید.

قرائتی با انتقاد از مطالب درسی غیرمفید افزود: برای تغییر محتوای کتاب‌های درسی باید کودتا صورت بگیرد، هیچ روشی برای تحول کارساز نیست و تنها با کودتا باید اطلاعات بی‌خاصیت را حذف کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر مطالب سرهم‌بندی است، ابراز کرد: ما باسواد بی‌خاصیت زیاد داریم، بنابراین شما دانشجویان باید درس‌های غیرمفید را غربال کنید و کتاب‌هایی بخوانید که به دردتان بخورد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص نویسندگان کتاب‌های دانشگاهی گفت: نویسندگان در سه دسته قرار می‌گیرند؛ عده‌ای خواب هستند، عده‌ای خائن و عده‌ای دیگر دلسوز هستند. شما قانع نباشید من زمانی که معاون وزیر بودم قانع نبودم و در ستاد اقامه نماز و سایر ارگان‌ها نیز فعالیت می‌کردم.

قرائتی ابراز کرد: در زمان خستگی و فراغت به ورزش بپردازید. از تماشا کردن به ورزش دیگران بپرهیزید که کاری بی‌فایده است و تا زمانی که خودتان ورزش نکنید بهره‌ای از این کار نمی‌برید. مانند کسی که هرچقدر پول‌های بانک را تماشا کند ثروتمند نمی‌شود.

وی ضمن تشویق جوانان به ازدواج تصریح کرد: هدف از ازدواج شهوت و هوس نیست بلکه ازدواج انسان را بزرگ می‌کند. در انتخاب همسر موضوع ثروت و زیبایی را ملاک قرار ندهید زیرا کسانی که با این ملاک‌ها ازدواج‌ کرده‌اند موفق نشده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید نگاهمان باز باشد، گفت: ظرفیت خود را بالا ببرید تا ارزشتان زیاد شود.

قرائتی تصریح کرد: اگر درس بخوانید و عرضه نداشته باشید، فایده ندارد، در زمان جنگ نیز رزمندگان اسلام با این نگاه به میدان مبارزه می‌رفتند که اگر کشته شویم، شهید شده‌ایم و اگر بکشیم پیروز می‌شویم.

بنابراین گزارش، مسجد پیامبر اعظم(ص) طی 42 ماه ساخته شده و دارای یک هزار و 850 متر مربع شبستان، یک هزار و 200 متر فضای مسقف فرهنگی، بهداشتی و اداری، یک هزار و 500 متر مربع صحن و شبستان در فضای باز و هفت هزار متر مربع محوطه و فضای سبز است.

گفتنی است، دانشگاه شاهد 11 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا دارد که در هشت دانشکده فنی مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، هنر، پرستاری و مامائی تحصیل می‌کنند. 

کامیار ثقفی رئیس دانشگاه شاهد در مراسم افتتاح این مسجد اظهار داشت: این مسجد در کنار فضای فرهنگی مناسب دانشگاه، تشکل های فعال اسلامی و معاونت فرهنگی دانشگاه می‌تواند بستر مناسبی برای تربیت نیروهای مومن، مخلص و انقلابی باشد.