گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

معلمان مدارس غیردولتی از مهر 96 بیمه می‌شوند

ثبت شده در: 1396/04/18 مشاهده: 104     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از بیمه شدن معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

به گزارش گاما به نقل از ایسنا، حسن مسعودی به تجمعات اخیر معلمان مدارس غیردولتی اشاره کرد و درباره پوشش بیمه‌ای این معلمان اظهار کرد: برخی معلمان مدارس غیردولتی بیمه نیستند، اما این به معنای آن نیست که هیچ کدام از معلمان مدارس غیردولتی بیمه نیستند.

وی افزود: سال گذشته قانون دائمی شدن تاسیس مدارس غیردولتی به تصویب رسید و ابلاغ شد. بر اساس این قانون وزارت آموزش و پرورش موظف شد تا آئین نامه‌های مربوط را برای برخی از مواد قانون تنظیم و به تصویب هیئت وزیران برساند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در یکی از این آیین نامه ها بیمه معلمان مدارس غیردولتی تاکید شده است گفت: در آیین نامه تمامی کارکنان تمام‌وقت که فاقد پوشش بیمه هستند حتماً باید از مزایای قانون بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

مسعودی ادامه داد: 200 هزار نفر در مراکز و مدارس غیردولتی شاغل هستند که تعدادی از این افراد هنوز بیمه نیستند.


وی با تاکید بر اینکه افراد تمام وقت باید از مزایای قانون تامین اجتماعی به صورت کامل و افراد پاره‌وقت متناسب با ساعات کاری از مزایای تامین اجتماعی بهره‌مند شوند عنوان کرد: اخیرا تجمعاتی از سوی برخی معلمان مدارس غیردولتی صورت گرفت و علت تجمع آنها این بود که انتظار داشتند همانند سایر کارکنان دستگاه‌های دولتی بیمه باشند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمام افرادی که در مدارس غیردولتی شاغل اند با شروع سال تحصیلی پیش رو حتماً بیمه خواهند شد و این وظیفه موسسان مدارس غیردولتی است که اگر فردی تمام روزهای هفته را در مدرسه فعالیت کند به صورت تمام وقت بیمه و آنها که پاره وقت هستند را متناسب با ساعات و روزهایی که فعالیت می‌کنند تحت پوشش بیمه قرار دهند.