گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

نکته های دقیقه 90 برای موفقیت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

ثبت شده در: 1395/02/22 مشاهده: 87     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

دانش آموزان و والدین عزیر قبل از هر چیز باید بهتون یادآوری کنم که پذیرفته شدن در مدارس تیزهوشان تنها یکی از مسیرهایی است که امکان موفقیت تحصیلی شما در آینده را افزایش می دهد. بنابراین به دور از هر گونه اضطراب در جلسه امتحان حاضر شوید. مسیرهای بسیار زیاد دیگری برای موفقیت وجود دارد که شاید شما وارد آن مسیرها شوید و بتوانید از زندگی خود لذت ببرید.

اکنون شما معلومات و مهارت درسی خود را برای شرکت در آزمون در حد توانایی های خودتون کامل کرده اید، پس لازم است که حالا آرامش خود را تقویت کنید و با اعتماد به نفس بالا در آزمون شرکت کنید.

1- سوالات و گزینه ها را درست و کامل بخوانید، به سوالات کوچک تر تقسیم کنید و با تحلیل کامل پاسخ دهید.

آزمون دادن یک هنر است و داشتن معلومات درسی به تنهایی کافی نیست! مهمترین وظیفه شما در جلسه آزمون، تحلیل سوالات آزمون است. قرار نیست شما به همه سوالات جواب درست بدهید. ولی حیف است که سوالاتی را که بلدید نتونید جواب بدید. پس اگر با یک بار خواندن سوال متوجه منظورش نشدی، یک بار دیگه با دقت بخون و اگر کاملاً صورت مساله را درک کردی با نیم نگاهی به گزینه ها اون سوال را حل کن.

2- سوالات آسون را از دست ندید!

طبیعتاً وقتی بعد از آزمون متوجه میشوید که چه سوالات آسونی را جواب ندادید، چقدر ناراحت میشوید. بنابراین سعی کنید که ابتدا هر سوال را تحلیل کنید و به دور از هیجان زدگی و استرس اگر اطلاعات شما برای پاسخ به سوال کافی است، اون سوال را جواب بدید. اگر اطلاعات شما برای پاسخگویی کافی نیست، به سراغ سوال بعدی بروید. این نکته بیشترین کمک را به شما میکنه. باید در کمترین زمان سوال آسون و سخت را از هم تشخیص بدی و وقت خودت را برای حل کردن سوالات سخت تلف نکنی و از طرفی هم سوالات آسون را به هیچ وجه از دست ندی.

3- زمان آزمون را مدیریت کنید.

 اگر شما به درس های آزمون تسلط کافی دارید، باید با دقت و به دور از هر گونه اضطرابی به هر یک از سوالات درس های عمومی در کمتر از 30 ثانیه پاسخ بدید و برای سوالات علوم در حد 50 ثانیه و برای ریاضی به طور متوسط در حد 2 دقیقه.

4- در جلسه آزمون هم روحیه و اعتماد به نفس خود را افزایش بدید.

اگر اطلاعات شما در تا حالا کامل شده، پس بدون نگرانی میتوانید به تعداد خیلی زیادی از سوالات درس های دینی و قرآن، اجتماعی و فارسی جواب درست بدید. در درس های علوم هم میتونید به تعداد زیادی از سوالات جواب بدید. در مورد عربی و انگلیسی هم میتونید تعداد زیادی را پاسخ بدید. اکنون شما با اعتماد به اینکه تعداد زیادی از سوالات را جواب دادی، سراغ ریاضی می آیید که قاعدتاً باید حدود 30 دقیقه (پایه ششمی ها) یا 40 دقیقه (پایه نهمی ها) زمان در اختیار داشته باشید. از سوالات ریاضی ابتدا این ها را حل کنید:

  • سوالاتی که براتون تازگی نداره. مثلاً عبارت زیر را ساده کنید (به شرط آنکه عبارت خیلی طولانی نباشه)

  • سوالاتی که با رد دو یا سه گزینه می توانید جواب درست را پیدا کنید جزو سوالات سطح ساده محسوب می شوند.

  • سوالاتی که با جایگذاری گزینه ها در صورت سوال می توان پاسخ را پیدا کرد.

اگر این سوالات را درست استخراج کنید و جواب بدید، قول میدم که حدود 40% از سوالات ریاضی را جواب دادید. حالا باید هنوز حدود 10 دقیقه وقت داشته باشی، پس برو سراغ سوالاتی که اطمینان داری اگه حلش کنی به جواب میرسی.

مدیر وب سایت گاما

رامین نادری

امیدوارم موفق باشید