گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

دانش‌آموزانی که از مهر آینده وارد هنرستان‌ می‌شوند ۳ سال آموزش می‌بینند

ثبت شده در: 1394/11/13 مشاهده: 78     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما-وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهر سال آینده دانش‌آموزانی که وارد هنرستان‌ها می‌شوند طی ۳ سال آموزش خواهند دید.

به گزارش گاما به نقل از تسنیم، علی‌اصغر فانی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه میان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علمی کاربردی که در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: سیاست توسعه مشارکت در آموزش و پرورش دولت یازدهم مدنظر است چرا که معتقدیم اگر بتوانیم با سایر نهادهایی که می‌توانند مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش باشند، ارتباط برقرار کنیم، اثربخشی کارهای ارائه شده افزایش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از خلأ‌های امروز بازار کار کمبود تکنسین ماهر است و تعداد مهندسان بیش از نیاز بازار است. در حالی که با کمبود تکنسین ماهر مواجهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر همبستگی بین آموزش و پرورش دانشگاه علمی کاربردی افزایش یابد و آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه در ادامه آموزش هنرستان‌های کشور باشد، خروجی‌های دانشگاه می‌توانند برای بازار کار کشور موثرتر باشند.

فانی ادامه داد: از مهر سال 1395 نخستین دوره برای نخستین بار هنرستان‌های کشور 3 ساله خواهند شد و دانش‌آموزانی که از سال تحصیلی آینده وارد هنرستان‌ها می‌شوند به جای 2 سال باید 3 سال آموزش ببینند.

وی عنوان کرد: اگر خروجی‌های آموزش و پرورش، ورودی‌های مناسبی به دانشگاه‌ها باشند می‌توانیم نیروهای ماهری را به بازار کار کشور تزریق کنیم و بحث کارآفرینی و خوداشتغالی می‌تواند از نتایج ارتباط میان دانشگاه علمی کاربردی و وزارت آموزش و پرورش باشد.