{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

اضافه شدن دروس «تفکر و سواد رسانه‌ای» و «انسان و محیط زیست» به مقطع متوسطه دوم از سال آینده

ثبت شده در: 1394/11/13 مشاهده: 78     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دروس تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، انسان و محیط زیست، مدیریت خانواده و سبک زندگی و نیز درس هنر، به عنوان دروس جدید به مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم اضافه شده است.
به گزارش گاما به نقل از فارس مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تشریح جزئیات جلسه نهصد و بیست و سوم شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: در ابتدای این جلسه که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر به معلمان و دست اندرکاران عرصه تعلیم تربیت ، با توجه به نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل وفادار به ارزش‌های انقلاب اسلامی، بر ضرورت استمرا راه فجر آفرینان و تبیین ارزش‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان تاکید شد.

*تصویب جداول درسی رشته‌های ریاضی، معارف و انسانی

وی با بیان اینکه در جلسه گذشته جداول رشته علوم تجربی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، افزود: جداول درسی رشته ریاضی و فیزیک، علوم و معارف اسلامی و علوم انسانی مورد بررسی و بحث و تبادل‌نظر و تصویب قرار گرفت.

* نوآوری‌های جدید در تصویب دروس

نوید ادهم از نوآوری‌های جدید برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش در تصویب جداول درسی خبر داد و گفت: هدف آموزش و پرورش در دوره متوسطه از آماده کردن دانش‌آموز برای ورود به بازار کار و یا دانشگاه به آماده شدن دانش‌آموزان به منظور یک زندگی بهتر تغییر پیدا کرده است.

* افزوده شدن دروس جدید به منظور کسب مهارت‌هایی فراتر از آمادگی دانش‌آموزان برای کار و دانشگاه

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که دست‌یابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه مورد تأکید قرار گرفته، علاوه بر مهارت‌ها و شایستگی‌های مورد نیاز دانش‌آموزان برای ورود به کار و دانشگاه، مهارت‌های دیگری برای آنان نیاز بود که باید در ساحت‌های تربیتی در سند تحول جستجو می‌کردیم و در این راستا، دروس جدیدی به جداول درسی افزوده شده است.

وی دروس تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، انسان و محیط زیست، مدیریت خانواده و سبک زندگی و درس هنر را به عنوان دروس جدید در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم دانست و افزود: دانش‌آموزان مقطع دهم باید از بین درس‌های « تفکر و سواد رسانه‌ای » و « کارگاه کارآفرینی و تولید» یک درس را انتخاب کنند.

*میزان حضور دانش‌آموزان در مدرسه: شاخه نظری 35 و شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش 40 ساعت در طول هفته

نوید ادهم همچنین اعلام کرد که  میزان حضور دانش‌آموزان شاخه نظری در مدرسه 35 ساعت و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش 40 ساعت در طول هفته خواهد بود.