{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

ادارات آموزش و پرورش در حال صدور رتبه‌بندی معلمان است

ثبت شده در: 1394/06/31 مشاهده: 61     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز از فردا وارد مدارس کشور می‌شوند، گفت: ادارات آموزش و پرورش در حال صدور احکام رتبه‌بندی معلمان است.
به گزارش گاما به نقل از تسنیم، مراسم جشن شکوفه‌ها امروز با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دبستان زهرای مرضیه واقع در منطقه 8 آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی و جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدوارم با تلاش معلمان شاهد رشد و تعالی دانش‌آموزان باشیم. امسال یک میلیون و 300 هزار کلاس اولی وارد مدارس شده‌اند.

فانی گفت: بیش از 7 میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی در 330 هزار کلاس درس از اول مهر سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: معلمان نقش اصلی را در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ایفا می‌کنند و همکاری نزدیک بین خانواده‌ها و معلمان می‌تواند در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مؤثر باشد.

وی ادامه داد: هر چه ارتباط بین خانه و مدرسه بیشتر باشد هماهنگی بین تعلیم و تربیت بهتر است. سرمایه اصلی خانواده‌ها فرزندان هستند و این دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و آموزش و پرورش وظیفه خود را برای حفاظت از این سرمایه‌ها به خوبی انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: امروز شاهد برگزاری جشن شکوفه‌ها در دبستان زهرای مرضیه هستیم که این دبستان با مشارکت یکی از خیرین و آموزش و پرورش احداث شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال تحصیلی 95 ــ 94 که از فردا آغاز می‌شود بیش از 13 میلیون و 200 هزار دانش‌آموزی به 105 هزار مدرسه کشور وارد می‌شوند و حدود یک میلیون معلم کار آموزش آنها را برعهده دارند.

فانی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه پیش‌دبستانی‌هاست چرا که ا عتقاد داریم اگر دانش‌آموز دوره پیش‌دبستانی را طی کند این موضوع در فرآیند یادگیری آنها نقش مؤثری دارد به ویژه در مناطق محروم و دو زبانه که گویش افراد غیر از زبان فارس است طی کردن دوره پیش‌دبستانی می‌تواند در یادگیری زبان فارسی مؤثر باشد.

وی ادامه داد:‌ در سال تحصیلی جاری توانستیم جمعیت تحت پوشش دوره پیش‌دبستانی را 14 درصد افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند در سال تحصیلی جدید در جهت توانمندسازی معلمان فعالیت کند. احکام رتبه‌بندی معلمان در حال صدور است و ادارات آموزش و پرورش مشغول این کار هستند که امیدواریم این اقدام گامی در جهت افزایش انگیزه معلمان باشد.