گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

انتقال معلمان از متوسطه دوم به اول

ثبت شده در: 1394/02/14 مشاهده: 124     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

به گزارش تیم رصد گاما به نقل از ایرنا-مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش از انتقال معلمان دوره متوسطه دوم به دوره متوسطه اول خبرداد و گفت: دوره متوسطه اول با اضافه شدن پایه نهم به این دوره با توجه به نوع درس ها و مناطق مختلف آموزشی به بیش از 40 هزار معلم نیاز دارد.

 عظیم محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: در پایه پنجم ابتدایی به معلم جدید نیاز نیست اما باید آموزش های لازم با در نظر گرفتن ساختار نظام آموزشی 3-3-6 و اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی به معلمان ارایه شود.

وی افزود: دو سال قبل که یک پایه از دوره متوسطه اول کم و یک پایه به دوره ابتدایی اضافه شد، تعدادی از مدارس متوسطه اول در اختیار دوره ابتدایی قرار گرفت.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این شرایط دوره متوسطه اول در سال تحصیلی 95 - 94 به 18 هزار کلاس درس نیاز دارد، گفت: به منظور رفع این کمبود اولویت فضاهای آموزشی که از دوره متوسطه دوم آزاد می شود، در اختیار دانش آموزان دوره متوسطه اول گذاشته خواهد شد.

محبی ادامه داد: از آنجا که از ابتدای مهر ماه سال تحصیلی 95 - 94 پایه نهم به دوره متوسطه اول وارد می شود، تمامی نیازها اعم از معلم و فضای آموزشی مشخص شده است.

وی افزود: در این ارتباط معلمانی که قرار است پایه نهم را با توجه به کتاب های جدید آموزش دهند، تحت آموزش قرار گرفته اند، همچنین با شبکه آموزش صدا و سیما نیز هماهنگی هایی به منظور تولید فیلم برای هر درس انجام شده است.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی 95 - 94پایه اول متوسطه دوم نخواهیم داشت، یادآورشد: به همین دلیل بخشی از معلمان دوره متوسطه دوم قرار است به دوره متوسطه اول منتقل شوند تا نیاز به معلمان این دوره برطرف شود.

محبی ادامه داد: با اضافه شدن پایه نهم به دوره متوسطه اول، از سال تحصیلی جدید هدایت تحصیلی که پیش از این در پایه اول دوره دوم متوسطه انجام می شد، در متوسطه اول انجام می شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با هدایت تحصیلی پایش عملکرد دانش آموزان با توجه به اهداف دوره و پایه ها پیش بینی شده است، توضیح داد: یادگیری و عملکرد دانش آموزان رصد می شود تا مشخص شود که آیا اطلاعات علمی دانش آموزان به استاندارد های هر درس رسیده است.