گزینه یک: کمتر از پنج درصد مردم، یعنی بعضی از مردم، پس قضیه جزئیه است.
گزینه دو: لفظ (همه) نباید ما را فریب دهد. قضیه نگفته(همه مردم) بلکه گفته: تقریبا همه مردم، پس منظور این است که بغضی از مردم ،بنابراین، باز هم قضیه جزئیه است.
گزینه سه: تعداد دو نفر در حکم سور جزئیه است؛ اما دو نفر در این قضیه سور نیست، بلکه خود موضوع است؛ یعنی موضوع ما مفهوم دو نفر است که با توجه به محمول میفهمیم که قضیه شخصیه است و اصلا جزئیه نیست.
گزینه جهار: قدری بیشتر در حکم سور جزئیه است.