گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
  آیا شما ربات هستید؟

در دو کلاس، تعداد یکسانی دانش‌آموز پایهٔ چهارم وجود دارد. در کلاس (الف) پس از تدریس هر درس، یک کلیپ طنز مرتبط به درس نمایش داده می‌شد و در کلاس (ب) این نوع کلیپ‌ها پخش نمی‌شد. پس از یک نیم‌سال تحصیلی، میانگین نمرهٔ توصیفی کلاس (الف) «خوب» و کلاس (ب) «قابل قبول» به دست آمد. از آنجایی که هیچ چیز دیگر به محتوای کلاس‌ها افزوده نشد، میانگین نمرهٔ بالاتر کلاس (الف) باید حاصل ارائه کلیپ طنز در پایان هر درس باشد.

کدام مورد، اگر درست فرض شود، بیشتر از بقیه استدلال فوق را تضعیف می‌کند؟

1 )  دو کلاس از نظر هوش و سطح تحصیلات پدر و مادر متفاوت بودند.

2 ) 

دانش‌آموزان کلاس (الف) دربارهٔ کلیپ‌ها با دانش‌آموزان کلاس (ب) صحبت می‌کردند.

3 ) 

ارزیابی دانش‌آموزان دو کلاس توسط یک امتحان واحد صورت گرفت.

4 ) 

برای برخی از دانش‌آموزان کلاس (الف) کلیپ‌ها خنده‌دار و طنز نبود.

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

چون شرایط برای دو کلاس ثابت نبوده است، پس نمی‌توان نتیجه را به کلیپ نسبت داد، شاید اگر کلیپ هم اجرا نمی‌شد، چون دانش‌آموزان کالس (الف) باهوش‌تر بودند یا مستعدتر بودند، نمرۀ بالاتری می‌گرفتند. 

بررسی سایر گزینه‌ها:
گزینهٔ 2: به این دلیل نادرست است که صحبت کردن دربارۀ کلیپ‌ها، با دیدن مستقیم آن بعد از تدریس متفاوت است و نتایج یکسانی ندارد.
گزینهٔ 3: این گزینه به تقویت استدلال فوق دامن می‌زند چراکه شرایط را یکسان می‌کند. ما در گزینه‌ها به دنبال گزینه‌ای هستیم که شرایط یکسان را بهم بریزد.
گزینهٔ 4: طنز و خنده‌دار بودن یا نبودن می‌تواند اهمیت نداشته باشد. همین‌که دانش‌آموزان کلاس (الف) کلیپ را دیده باشند، برای تفاوت عملکرد دو کلاس کافی است و طنز نبودن کلیپ شرایط دو کلاس را یکسان نمی‌کند.

تحلیل ویدئویی تست

تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!