بازنمایی چگونه میتواند بر درک مخاطب از واقعیت تأثیر بگذارد، حتی اگر پیام رسانهای خود واقعیت را تغییر ندهد؟
1 )
با ارائه واقعیت به طور کامل بدون هیچگونه تغییری و تفسیر، رسانه همیشه بر مخاطب تأثیری ندارد زیرا بازنمایی واقعی باید بدون واسطه باشد.
رسانه ممکن است با تغییر جزئیاتی که به نظر مهم نمیآیند و افزودن لایههای تحلیلی و تفسیر، بر درک مخاطب از واقعیت تأثیر بگذارد، طوری که مخاطب متوجه نشود این تغییرات به تدریج دیدگاه او را تغییر دادهاند.
3 )
اگر رسانه کاملاً بر واقعیت پایبند باشد، بازنمایی آن تأثیری بر مخاطب ندارد، چون تنها بازنماییهای کامل میتوانند مؤثر باشند.
4 )
بازنمایی فقط زمانی بر مخاطب تأثیر میگذارد که رسانه بهطور مستقیم اطلاعات غلط را جایگزین واقعیت کند، و هر گونه تحلیل یا تفسیر باید بهطور واضح اعلام شود.
تحلیل ویدئویی تست
منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!