مقاله بررسی راهکارهای علاقمند نمودن دانش آموزان دوره متوسطه دوم به درس تاریخ
مقاله پذیرفته شده د ر اولین کنفرانس بین المللی مطالعات نوین در علوم انسانی علوم تربیتی حقوق و مطالعات اجتماعی
چکیده
تاریخ در مقطع متوسطه دوم، برای رشته علوم انسانی، جزو دروس مهم است و هر سال یک کتاب تاریخ دارد اما برای شاخه های دیگر در کل سه سال فقط یک کتاب تاریخ تدریس می شود که روی هم دو واحد است و آن تاریخ معاصر را می خوانند.درس تاریخ در مدرسه، حجم و فضای کمی دارد در حالیکه تاریخ درس سرنوشت سازی است و قدرت تحلیل را در دانش آموزان بالا می برد، و از آن مهمتر بتوانیم به بچه ها این فهم را بدهیم که هر آنچه در زندگی با آن برخورد می کنند، یک گذشته ای دارد و آن گذشته یعنی تاریخ.
پژوهنده نيز طي سالها تجربه بخوبي درك نموده كه دانش آموزان این دوره بطور كلي علاقه اي به درس تاريخ و كلاس تاريخ ندارند ، پس با شروع اين كار پژوهشي سعي مي كند راههايي جهت ايجاد علاقه و شوق در دانش آموزان ايجاد كند ، تا اين مشكل بزرگ را در كلاس درس مرتفع سازد.
واژگان كليدي: تاریخ ، متوسطه دوم ، دبیر ، علاقه ، مدرسه
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.