بررسی شایستگیها و اهداف یادگیری علوم ششم دبستان | درس 2: سرگذشت دفتر من
بررسی فصل دوم کتاب علوم تجربی ششم دبستان: سرگذشت دفتر من
انتظارات آموزشی (هدف کلی):آشنایی با تبدیل مواد در فرایند تولید یک محصول (کاغذسازی)
اهداف جزئی
در حیطه شناختی:
1. آشنايي با مواد طبيعي و مصنوعي
2. آشنايي با مراحل ساخت كاغذ
3. آشنايي با آب اكسيژنه و خصوصيات آن
4. مقايسه ويژگيهاي ظاهري چند نوع كاغذ
5. آشنايي با مراحل بازيافت كاغذ
در حیطه روانی-حرکتی:
1. رسم و تكميل جدول فهرست از مواد طبيعي و مصنوعي اطراف خود
2. رسم و تكميل جدول فهرست از راهكارهايي براي صرفهجويي در انرژي
3. بحث كردن راجع به چگونگي تبديل چوب به كاغذ
4. ازبين بردن رنگ زرد چوب
5. گزارش كردن فرايند توليد مواد ديگري مانند پشم، پارچه و .. .
6. تفكيك كردن زبالهها به مواد قابل بازيافت و غيرقابل بازيافت
در حیطه عاطفی:
1. ايجاد احساس مسئوليت نسبت به درختان و محيط زيست
2. ايجاد علاقه به بازيافت كاغذ
3. ايجاد علاقه به صرفهجويي در كاغذ و مراقبت از دفترهاي خود
نشانه های تحقق:
سطوح عملکرد:
و...
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.