طرح درس روزانه فارسی چهارم دبستان | درس 16: پرسشگری
اهداف کلی:
آشنایی دانش آموزان با زندگی ابوریحان بیرونی
علاقهمند شدن دانش آموزان به آشنایی دربارهی سرگذشت دانشمندان و یافتن پاسخ سوالات خود
دانش آموزان بتوانند متن درس را به درستی بخوانند و به سوالات پاسخ دهند.
اهداف جزئی و رفتاری:
شناختی:
پس از پایان درس جدید از دانش آموزان انتظار میرود:
1. ابوریحان بیرونی را بشناسند.
2. ویژگیهای این دانشمند را بشناسند.
3. فواید یافتن پاسخ سوالهای خود را بدانند.
4. بعضی از دانشمندان ایران زمین را نام ببرند.
5. سرگذشت ابوریحان بیرونی را خلاصه توضیح دهند.
6. فواید یافتن پاسخ سوالهای خود را نام ببرند.
عاطفی:
1. تقویت علاقه به خواندن روزانهی کتاب
2. تقویت علاقه دانستن زندگی دانشمندان ایرانی و اسلامی
3. با دقت گوش دادن به حرف های معلم
روانی حرکتی:
1. کسب توانایی در خواندن کتب مختلف
2. کسب توانایی در خواندن شعر به صورت دسته جمعی
3. بتوانند در گروههای خود داستان زندگی دانشمندان مختلف را به هم گروهیهای خود توضیح دهند
...
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.