طرح درس روزانه علوم تجربی چهارم ابتدائی | درس 11: بیمهرهها
هدف کلی: آشنایی دانش آموزان با جانوران بی مهره و انواع آن
اهداف رفتاری:
حیطه شناخت:
1. انواع جانوران بی مهره را نام ببرد. (دانش)
2. نمونههایی از کیسه تنان نام ببرد. (دانش)
3. ویژگیهای اسفنجها را بیان کند. (دانش)
4. به این درک برسند که در محیط طبیعت انواع جانوران وجود دارند. (درک)
5. بتوانند تعریف مشخصی از بی مهرگان ارائه دهند. (درک)
6. کاربرد گونههای مختلف بی مهرگان را در طبیعت بیان کنند. (کاربرد)
7. گونههای مختلف جانوران را باهم مقایسه ،تفاوتها و شباهتهای آنان را بررسی کنند. (تحلیل)
8. جانوران را طبقه بندی کنند. (تحلیل)
9. درباره یکی از گونههای بی مهرهها سخنرامی و کنفرانس بدهد. (ترکیب)
10. یک روزنامه دیواری درباره کرمها تهیه کنند. (ترکیب)
11. اهمیت وجود هرگونه از بی مهرگان را مورد قضاوت قرار دهد. (قضاوت)
12. تصور خود را از دنیای بدون حشرات شرح دهند. (قضاوت)
حیطه عاطفی:
1. ایجاد علاقه جهت آشنایی با انواع حشرات
2. ایجاد علاقه و توجه نسبت به ویژگی های محیط و طبیعت اطراف
3. ایجاد نگرش مثبت در مورد فواید حشرات مثل کرم ابریشم
4. علاقه داشتن و داوطلب شدن برای جمع آوری نمونه جانوران بی مهره
5. ایجاد نگرش نسبت به آسیب نزدن به جانوران و حفاظت از آن ها
حیطه مهارت:
1. جمع آوری کلکسیونی از صدف ها
2. تهیه مجموعه ای انواع از حشرات و طبقه بندی آن ها
3. بررسی ویژگی های کرم خاکی زنده با مهارت و ظرافت
4. ساخت یک روزنامه دیواری شامل انواع جانوران بی مهره
5. رسم و نقاشی جانوران بی مهره با توجه به طبقه بندی آن ها
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.