طراحی آموزشی علوم تجربی سوم دبستان | درس 7: نور و مشاهدهی اجسام
کلید طلایی برنامه ریزی برای پیشبرد یک ارزشیابی درست و دقیق ابتدا پرداختن به نقشه ی راه و راهبردها و اهدافی است که درآن درس دنبال می کنیم .دراین پروژه بنده درس نور ومشاهده ی اجسام که مربوط به علوم پایه ی سوم ابتدایی می باشد را مورد بررسی قراردادم این بررسی تنها به یک نگاه کلی به موضوع درسی خلاصه نمی شد بلکه سعی داشتم با بررسی هرچند اجمالی موقعیت دانش آموزان ،اموخته های آنان واهداف درس زمینه ای برای پرداختن بهتر به مراحل و فعالیت ارزشیابی را فراهم کنم که به طور شفاف هدف اساسی است که ما دراین پروژه و این واحد درسی به دنبال داریم.امید است این تلاش ها زمینه ساز توجه بهتر و تخصصی تر در طراحی و اجرای ارزشیابی برای اینده سازان عرصه معلمی شود.
مقدمه
طراحی
تحلیل مخاطب
تحلیل موقعیت
اهداف
توصیف پیش نیازها
ابزار های موردنیاز درس
توصیف راهبردها و استراتژی
برنامه ی زمانبندی
محتوا
فرایندی
ارزشیابی آغازین
ارزشیابی تکوینی
ارزشیابی تشخیصی
فرآورده ای
ارزشیابی تراکمی
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.