طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی نهم | درس 3: چهره زمین
اهداف رفتاری:
پس از تدريس اين درس انتظار داريم تا دانش آموزان بتوانند :
- رابطه بین محیط های چهارگانه سیاره ی زمین را کشف کند.
-وسعت آبها و خشکی ها ی زمین را در دو نیمکره شمالی و جنوبی، مقایسه کند
-در مورد شگفتی، عظمت و نظم جهان آفرینش و هدفدار بودن آن تدبر کند.
-عوامل بوجود آورنده و تغییر شکل ناهمواری ها را تجزیه و تحلیل کند
ـ هدفدار بودن، عظمت و نظم جهان آفرینش را باور کند و شکرگذار نعمت های الهی باشد.
-به قدرت خدا در فعل و انفعالات جهان باور داشته باشد.
-چند مورد از نعمت هاي الهي و حق برخورداري از آنها را نام ببرند .
-انواع ناهمواریها را نام ببرد.
-عوامل بوجود آورنده و تغییر شکل ناهمواری ها را شرح دهد
-تصاویر و فیلمی از چگونگی تخریب محیط های طبیعی توسط انسان و پیامد های مخرب آن را تهیه کرده و به دانش آموزان نشان دهد.
-ماکتی در مورد یکی از عوامل بوجود آورنده و تغییر شکل ناهمواریها بسازد
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.