آزمون پیشنهادی نوبت اول فارسی و نگارش سوم دبستان | درس 1 تا 9
آزمون مربوط به سال 1398 بود با توجه به کتاب 1400 ویرایش و به روزرسانی گردید.
جدول انتظارات و عملکرد:
1 به درست ونادرست بودن پیام ها پی برده است.
2 قادر به گسترش ارتباط مفهومی ومعنایی است.
3 کلمات هم نویسه رابا معانی متفاوت درجمله ها به کارمی برد.
4 جملات کامل وناقص را به درستی تشخیص داده است.
5 علائم نگارش به طور صحیح در جای خود به کار می برد.
6 زیان گفتاری را به فارسی معیار یا نوشتا ری تبدیل می کند.
7 کلمات را به درستی با نشانه های جمع به کار برده است.
8 مفهوم زمان گذشته وحال وآینده را درک کرده است.
9 قادر به جمله سازی در هر سه زمان است.
10 زمان ها را در جمله ها تشخیص می دهد.
11 معنای کلمات ترکیبی با کِش و دیگر ترکیبات را می فهمد.
12 به صورت غیرمستقیم فعل و اسم را دردودسته طبقه بندی کرده است.
13 تغییر کلمات مختوم به (ه اِ ) در ترکیب با (ا ن ) را درک کرده است.
14 می داند به کدام کلمات (ی) و به کدام (ای ) می شود.
15 کاربردعلائم اختصاری(س) و(ص) و (ع) ر امی داند.
16 به صورت غیرمستقیم ارتباط ضمایر شخصی با فعل را می داند.
17 این و آن را به درستی درجملات به کار می برد.
18 بامفهوم وکاربردمثل ها در زندگی آشناست.
19 املای جا خالی را درست نوشته است.
20 حروف جا افتاده در کلمات املایی را تشخیص داده است.
21 مراحل داستان را به درستی مرتّب کرده است.
22 هم معنی ومخالف وهم خانواده بعضی از کلمات را می داند.
23 قادر به نوشتن بند راجع به یک موضوع می باشد.
24 سوال مفهومی ازمتن درس را صحیح پاسخ داده است.
25 توانایی حفظ برخی اشعار را دارد.
26 با ترکیب (سر) و ( دل) می تواند واژه ی جدید بسازد.
27 می تواند با کلمات درهم ریخته جمله بسازد.
28 توانایی تشخیص موضوع اصلی اشعار را دارد.
29 تفاوت بین کلمات را درک می کند.
30 فعل مناسب را برای تکمیل جمله انتخاب می کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.