فعالیت عملکردی علوم تجربی ششم دبستان | نیروی اصطکاک
اهداف و انتظارات:
1. در فرآیند انجام آزمایش، دقت لازم و عملکرد موثری دارد.
2. میزان اصطکاک (کم یا زیاد بودن اصطکاک) را در موقعیت شناسایی کرده و برای تنظیم میزان مفید اصطکاک، طراحی ذهنی و اقدام میکند.
3. برای تنظیم میزان اصطکاک مفید، فرآیند انجام آزمایش را با دقت و احتیاط مشاهده کرده و از مشاهداتش، در جریان نتیجهگیری و در استدلالهایش بهره میگیرد.
4. در هر موقعیت، با هم گروهیهایش در راستای انجام عملکرد مناسبی برای تشخیص میزان اصطکاک مفید، طراحی ذهنی و همکاری مینماید.
5. ایمنی در کار و حفظ سلامت خود و همکلاسیهایش را رعایت میکند.
6. با درک موقعیت برفی و یخی بودن راههای استانهای کوهستانی مانند استانهای غرب و شمال غرب و شمال غرب کشور، زنجیر چرخ، شن و ماسه، بیل و تایرهای آجدار مخصوص را پیشنهاد میکند.
7. در پایان کارگاه، از بهبود نگرشاش به نیروی اصطکاک و تصمیم خود مبنی بر عملکردی کردن آموزهها و مهارتهای کارگاهیاش در محیط منزل و محیطهای دیگر با توجه به موقعیت، بیان میکند.
8. در پایان هر مرحله، محیط فعالیت را با هم گروهیهایش تمیز و پاکیزه میکند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.