{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

ریاضی 1399/04/5

8 نمونه متنوع آزمون عملکردی ریاضی ششم | فصل 5: اندازه گیری

دبستان ششم ریاضی اسفند 1398

نمونه (1):
خانم مهندس احمدی طراح داخلی منازل است . او می خواهد برای درب خانه پنجره هایی طراحی کند که شیشه های آن به شکل مثلث متساوی الاضلاعی است. که هر ضلع آن 70 میلی متر است، سپس از یکی از راس های آن باید دایره ای به شعاع 60 میلی متر رسم شود او می خواهد قسمت محصور شده بین مثلث و دایره را شیشه سبز کار کند ولی مساحت شیشه سبز رنگ را نمی داند . شما در رسم این شیشه و محاسبه مساحت قسمت سبز رنگ به مهندس احمدی کمک کنید.
نمونه (2):
سعید و ماهان با دوچرخه به خانه می رفتند. آن ها قرار گذاشتند طول یک خیابان را مسابقه بدهند. در هنگام مسابقه ماهان می دید که سعید آرام تر رکاب می زند اما با اینکه او سریع تر رکاب می زد عقب تر بود. در پایان هم سعید زود تر به آخر خیابان رسید.ماهان از سعید پرسید چرا با اینکه من سریع تر رکاب می زدم اما شما زود تر به خط پایان رسیدید؟آیا شما می توانید به سوال ماهان پاسخ دهید؟
نمونه (3):
خانم محمدی خانه دار است ولی برای کمک به اقتصاد خانواده اش در منزل جعبه هایی می سازد او ابتدا روی مقوا مستطیلی به ابعاد 10 و 6 سانتی متر رسم می کند و سپس ازچهار گوشه آن مربع هایی به ضلع یک سانتی متر جدا می کند و با بقیه آن جعبه می سازد .
نمونه (4):
در خانه ی علی آکواریوم زیبایی با ماهی های رنگارنگ وجود دارد.علی تعدادی از سنگ ها را که در کنار رودخانه جمع آوری کرده بود داخل آکواریوم قرار داد.او متوجه شد که وقتی سنگ ها را در آکواریوم می ریزد سطح آب بالاتر می آید.همچنین علی دید که مادرش برای درست کردن شربت شکر را در آب می ریزد.ناگهان سؤالی در ذهن او ایجاد شد؛آیا وقتی در آب شکر می ریزیم یا سنگ می ریزیم ارتفاع آن به یک اندازه بالا می آید ؟ شما به این پرسش چگونه پاسخ می دهید؟
نمونه (5):
آقای مهندس محمودی می خواهد استخری طراحی کند او ابتدا ماکت این استخر را می سازد که اندازه آن برابر مکعب مستطیلی است که شما دراختیار دارید .او در بالای این ماکت مخزن آبی طراحی کرده که در هر ثانیه 33 سانتی متر مکعب آب وارد این ماکت می شود ، و در پایین این ماکت شیر آبی طراحی کرده که آب از آن خارج شود . او می خواهد محاسبه کند که آب با چه سرعتی باید خارج شود تا پس از دوسوم دقیقه ماکت پر شود.
نمونه (6):
زهرا از کارشناسان تغذیه شنیده است که شیر برای سلامتی بسیار مفید است ، او تصمیم دارد هر روز یک لیوان شیر قبل از خواب بنوشد ، مادر زهرا ظرفی را مانند آنچه شما در اختیار دارید برای او تهیه کرده است ولی در روی ظرف حجم شیر نوشته شده پاک شده است، زهرا می خواهد بداند :
الف) چند لیتر شیر داخل این ظرف است؟
ب) اگر زهرا روزی یک لیوان مثل لیوانی که شما در اختیار دارید شیر بنوشد بعد از چند روز شیر ظرف تمام می شود؟
نمونه (7):
علی با دوستانش می خواهند دارت بازی کنند ولی صفحه دارت را ندارند . علی به دوستانش می گوید : من می توانم صفحه دارت را رسم کنم . او ابتدا با پرگار دایره هایی را هم مرکز به شعاع، 5/2، 10، 14 سانتی متر رسم می کند و سپس به ترتیب این دایره ها را به رنگ های مشکی و سفید و مشکی رنگ آمیزی می کند ، شما نیز می توانید:
نمونه (8):
امروز روز تولد زهرا است مادر او می خواهد برایش جشن تولد بگیرد و دوستان زهرا را دعوت کند او می خواهد کیک تولدی به شکل مکعب مستطیل برای زهرا بپزد او قالبی چهار برابر آنچه شما در اختیار دارید.

برای دانلود ثبت نام کنید ( وارد شوید ) و کیف پول خود را شارژ کنید.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

8 نمونه متنوع آزمون عملکردی ریاضی ششم | فصل 5: اندازه گیری
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 14

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : آزمون عملکردی
بازدید : 16237
بروزرسانی شده در 1399/04/5