تقویت درس املاء و خواندن دانش آموزان پایۀ دوره اول متوسطه
چکیده :
دبیران زبان فارسی ، هنگام آموزش این درس در مقطع متوسطه ، با مشکلاتی از جمله ، حجم زیاد کتاب ، کاربردی نبودن آموزش ها ، نبود فرصت کافی برای پرداختن به املا و روخوانی ، و ناهماهنگی بین دانش اموزان از نظر درک و فهم مطالب ارائه شده روبه رو هستند. یافتن راه کارهای مناسب برای این مشکلات ، می تواند در آموزش زبان فارسی تاثیر گذار باشد. در اين مقاله ابتدا به شرح مشكلات، محدوديتها و چالشهاي آموزش ادبيات فارسي در مقطع دوره اول متوسطه خواهيم پرداخت و در ادامه راهكارها و پيشنهاداتي بمنظور بهبود تدريس درس مذكور و همچنين در راستاي كاستن مشكلات مربوط به دانش آموزان از قبيل اختلالات خواندن و مشكلات املا نويسي ارائه خواهد گرديد.
واژه های کلیدی:
آموزش زبان فارسي، املا ، روخوانی، اختلالات خواندن، ناهماهنگی مطالب، معلم، دانش آموز.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.