گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
فارسی 1396/03/6

متن آزمون نوبت دوم املا و انشای فارسی هفتم آموشگاه هیأت امنایی شهید فریدنیا - خرداد 96

دوره اول متوسطه هفتم فارسی خوزستان ناحیه 4 اهواز فریدنیا خرداد 1396

املا فارسی پایه: هفتم
الهی، دلی ده که در کار تو جان بازیم؛ جانی ده که کار آن جهان سازیم، دست گیر که دست آویز نداریم. نگاه دار تا پریشان نشویم.
آب این روح مذاب امید و زندگی، تازه نفس، جوان، زلال و نیرومند با گام¬های استوار و امیدوار شتابان می¬رفت تا در رگ¬های خشکیدۀ جوی¬های مزرعه و کوچه باغ¬های مرده، جاری گردد.
عمر حقیقی ما را، شناسنامۀ ما تعیین نمی¬کند. زیست و زندگی زیبا، تنها همان فرصت¬هایی است که با رفتارهای زیبا و کارهای بزرگ می گذرد.
دکتر حسابی به زبان و فرهنگ و ادب فارسی عشق می ورزید و آثار بیشتر بزرگان شعر و ادب را با دقت مطالعه می¬کرد و معتقد بود که یک ایرانی نباید غزل حافظ را غلط بخواند و یا نادرست بفهمد.
ایرانیان خدمات بسیار شایانی به اسلام کرده¬اند. این خدمات نشان دهندۀ احساسات پاک و خالصانۀ ایرانیان است؛ زیرا سر وکارش با عشق و ایمان است. شاهکارهای بشری، تنها و تنها با عشق و ایمان ، پدید می¬آیند.
رسول اکرم، صلی الله علیه و آله و سلّم، با فرزندان خود به مهر و عطوفت رفتار می¬کرد در میان جمع گشاده رو بود و در تنهایی سیمایی محزون و متفکر داشت. بیش از حدّ لزوم سخن نمی¬گفت. بدرفتاری با شخص خود را می¬بخشید ولی دربارۀ کسانی که به حربم قانون تجاوز می¬¬کردند، گذشت و مدارا نداشت.

*همکاران محترم تشدید جزء غلط املایی نیست*

آزمون مهارت های نوشتاری (انشا) پایه: هفتم
دانش آموزان گرامی لطفا از سه موضوع زیر یکی را انتخاب کنید و با توجه به سنجه¬های کتاب انشا بنویسید:
الف) ضرب المثل « شتر دیدی، ندیدی» را باز آفرینی کنید.
ب)برای موضوع «کتاب» سؤالاتی طرح کنید و بر اساس آن متن بنویسید.
ج)در مورد «روستا» با توجه به مدل کوچک سازی کردن موضوع بنویسید: (آب و هوا- آداب و رسوم- صبح روستا – و....).


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

متن آزمون نوبت دوم املا و انشای فارسی هفتم آموشگاه هیأت امنایی شهید فریدنیا - خرداد 96
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 2

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : آزمون نوبت دوم
بازدید : 38838
بروزرسانی شده در 1396/03/6