طراحی سناریوی آموزشی عدد نویسی | فصل اول ریاضی چهارم
در این سنایو این مباحث گنجانده شده است:
هدف کلی: یادآوری عدد نویسی تا یکان هزار اهداف جزیی دارای اهداف شناختی، نگرشی و مهارتی -ایجاد انگیزه مناسب برای روش تدریس نوین -نمایش ملموس بحران: ( انتقال حس، مشاهده ی مشکل، فضای تفکر، درک اهمیت موضوع) - بیان مسئله:( دعوت معلم از دانش آموزان به ارائه راه حل) در بیان مسأله فقط سؤال پرسیده شود و نیاز به نوشتن پاسخ نیست معلم چه سؤالاتی را مطرح کند. تبیین اهمیت موضوع: ( تاکید معلم بر اهمیت یافتن راه حل) در مورد اهمیت موضوع در زندگی واقعی - تقسیم نقش و آغاز کار: ( گروه بندی، مشخص شدن وظایف افراد وانجام فعالیت) - ( شرح فعالیت دانش آموزان، تجزیه و تحلیل موضوع، مشارکت، تشریح، پیشنهاد و ارائه راه حل) پرسش های کلیدی (پرسش هایی در سطح دانش، مهارت و نگرش) منابع یادگیری ( کتاب، فیلم، عکس، ابزار دست ورزی، مواد، دفتر ومداد، ماژیک، وسایل آزمایشگاه، کتاب علمی یا ادبی، فایل صوتی و...) نحوه ارزشیابی فرایندی هم شرح بده ( چک لیست مشاهده، پرسش و پاسخ، خودارزیابی، ارائه، کاربرگ، فعالیت کلاسی، فعالیت های کتاب، کنفرانس و تحقیق و...) تکالیف مهارتی مرتبط با موضوع ( توسعه مهارت عملی، ارائه، تفکرانتقادی، حل مسئله، عمق بخشی به یادگیری)
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.