آزمون فارسی چهارم درس های 10 و 11
هممعنی واژگان: ابداع = نوآوری، قریحه = ذوق، اطفال = کودکان، مکتب = مدرسه، مسئولیت = وظیفه، دلاوران = شجاعان، محتاج = نیازمند، سقا = آبرسان
درک مطلب: نشانه آزادی خرمشهر، علاقه باغچهبان به آموزگاری، نقش جبار باغچهبان در آموزش ناشنوایان
املای صحیح: ضربه نهایی، حرفه بنایی، خشنودی خدا، مقصود، ذوق، فروزان
همخانواده واژگان: فعال = فعالیت، اسیر = اسارت، مقصود = قصد، مظلوم = ظلم، منتظر = انتظار، شکر = تشکر
مخالف واژگان: آزادی = اسارت، شکست = پیروزی، سبک = سنگین، ناشنوا = شنوا، ابتدا = انتها، توانا = ناتوان
شعرخوانی: تکمیل بیتهای «علی ای همای رحمت» از شهریار
تحلیل جملات: رسم نمودار جملات مانند «بهنام تکالیفش را مینویسد» و «قنادی رونق نداشت»
ساخت جمله: استفاده از ترکیبات «وصفناپذیر» و «تسخیرناپذیر» در جملات
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.