اصول برنامه ریزی درسی
ضمن خدمت فرهنگیان
دانشجو معلمان
توجیهی الزامی
پروژه (کارنمای معلمی)
فروردین
1404
تفاوت برنامهریزی درسی و آموزشی: برنامهریزی درسی (کیفی) شامل طراحی محتوا و اهداف یادگیری، برنامهریزی آموزشی (کمی) شامل سیاستگذاری و تخصیص منابع
جایگاه فارغالتحصیلان برنامهریزی درسی: مدیریت آموزش، تدریس در دانشگاه، پژوهش آموزشی، برنامهریزی درسی برای مدارس و آموزش عالی
برنامهریزی افقی و عمودی: برنامهریزی افقی (تقسیمبندی روز به ساعتهای مشخص)، برنامهریزی عمودی (تمرکز روی یک یا دو فعالیت در هر روز)
مقایسه برنامه درسی آشکار و پنهان: برنامه درسی آشکار (محتوای رسمی و مدون آموزشی)، برنامه درسی پنهان (تأثیرات غیرمستقیم مانند جو کلاس، تعامل معلم و شاگرد)
نقش برنامهریزان درسی: درک تأثیرات محیطی و اجتماعی بر یادگیری، تحلیل و اصلاح محتوا بر اساس نیازهای دانشآموزان
معلم موافق رایگان بودن است.
مفاهیم برنامهریزی درسی: تعریف برنامهریزی (متمرکز و غیرمتمرکز)، مزایا و معایب هر نوع برنامهریزی، نظام آموزشی ایران و برنامهریزی متمرکزتفاوت برنامهریزی درسی و آموزشی: برنامهریزی درسی (کیفی) شامل طراحی محتوا و اهداف یادگیری، برنامهریزی آموزشی (کمی) شامل سیاستگذاری و تخصیص منابع
جایگاه فارغالتحصیلان برنامهریزی درسی: مدیریت آموزش، تدریس در دانشگاه، پژوهش آموزشی، برنامهریزی درسی برای مدارس و آموزش عالی
برنامهریزی افقی و عمودی: برنامهریزی افقی (تقسیمبندی روز به ساعتهای مشخص)، برنامهریزی عمودی (تمرکز روی یک یا دو فعالیت در هر روز)
مقایسه برنامه درسی آشکار و پنهان: برنامه درسی آشکار (محتوای رسمی و مدون آموزشی)، برنامه درسی پنهان (تأثیرات غیرمستقیم مانند جو کلاس، تعامل معلم و شاگرد)
نقش برنامهریزان درسی: درک تأثیرات محیطی و اجتماعی بر یادگیری، تحلیل و اصلاح محتوا بر اساس نیازهای دانشآموزان
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
![اصول برنامه ریزی درسی](https://gama.ir/uploads/thumbs/dd35d3ae5fc2240452e29e50707ebd4a.png)
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 4
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.