گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
فارسی (2) 1403/11/14

آزمون درس 9 و 10 فارسی 11 (ذوق لطیف و بانگ جرس)

دوره دوم متوسطه- نظری یازدهم ادبیات و علوم انسانی فارسی (2) سیستان و بلوچستان نیکشهر حضرت آیت اله خامنه‌ای بهمن 1403

+ واژه‌شناسی و املاء
معنی واژگان: بی‌شائبه = بدون عیب و شک، لفاف = پارچه یا کاغذی که چیزی در آن پیچیده می‌شود
اصلاح غلط‌های املایی: لطفن → لطفاً، بالبداحه → بالبداهه، معزی → معزی، تبع → طبع

+ دستور زبان و تحلیل جملات
تشخیص رابطه معنایی کلمات: خیک و انبان = ترادف، نیل و فرات = تناسب، رشحه و چکه = ترادف، بار عام و بار خاص = تضاد
تشخیص حذف در جمله: حذف به قرینه معنوی (همپای جلودار است)

+ بلاغت و آرایه‌های ادبی
کنایه: پا در رکاب داشتن = آماده مبارزه شدن، علم بر دوش گرفتن = رهبری
جناس: رفت – رُفت (جناس ناقص حرکتی)، کشت – پشت (جناس ناقص اختلافی)
متناقض‌نما: آرامشی طوفانی، حاضر غایب

+ تحلیل مفاهیم تاریخی و نمادین
مفهوم نمادین واژگان:
- شب = ظلم و ستم
- رود = جریان‌های انقلابی
- دریا = وحدت و یکپارچگی
- وادی ایمن = فلسطین

+ درک مطلب و تحلیل مفاهیم شعری و نثری
تحلیل استعاره‌ها:
- فرعونیان = استعاره از اسرائیلیان
- نیل = استعاره از مشکلات و موانع
- خانه = استعاره از فلسطین
تحلیل شعر: “جانان من برخیز و بشنو بانگ چاووش“ → دعوت به مبارزه و پیروی از رهبر
تحلیل نثر: “نمی‌دانست در کجا ریشه بدواند“ → سرگردانی و نداشتن اقامتگاه ثابت

پاسخنامه تشریحی در پایان فایل آزمون قرار دارد.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

آزمون درس 9 و 10 فارسی 11 (ذوق لطیف و بانگ جرس)
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 5

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : ارزشیابی مستمر
بازدید : 7
ثبت شده در 1403/11/14