گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
تفکر و سواد رسانه‌ای 1403/10/4

آزمون فصل 3 تفکر و سواد رسانه‌ای: نادیده های رسانه‌ها

دوره دوم متوسطه- کاردانش یازدهم مشترک شاخۀ کاردانش تفکر و سواد رسانه‌ای البرز ساوجبلاغ کرامت دی 1403

معلم موافق رایگان بودن است.

- ویژگی‌های پیام‌های رسانه‌ای:
- هر محتوای رسانه‌ای نیاز به قالب مناسب دارد.
- پیام‌های رسانه‌ای با اهداف مختلف اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی تولید می‌شوند.
- رسانه‌ها با استفاده از برجسته‌سازی می‌توانند مسائل را کم‌اهمیت یا پراهمیت جلوه دهند.

- مخاطب فعال:
- باید منابع مالی و وابستگی‌های رسانه‌ها را بشناسد تا جهت‌گیری‌های آن‌ها را درک کند.
- بیشتر پیام‌های رسانه‌ای برای کسب قدرت و ثروت ساخته و منتشر می‌شوند.

- دروازه‌بانی خبر:
- دو مرحله اصلی شامل گزینش اخبار و چینش اخبار.

- خواندن لابه‌لای سطرها:
- تحلیل دیدگاه‌ها و ارزش‌های تولیدکننده پیام که در انتخاب کلمات، تصاویر، و صداها دخالت دارد.

- فنون برجسته‌سازی:
- استفاده از روش‌هایی مانند صفحه‌بندی، اندازه عنوان، استفاده از عکس، طرح، و جایگاه خبر در صفحه.

- اولویت‌بندی اخبار:
- اخبار مهم‌تر مانند انتخابات ریاست جمهوری بالاتر از اخبار منطقه‌ای یا اقتصادی طبقه‌بندی می‌شوند.

- پیام‌های تصویری:
- درک پیام، سازنده، و هدف پیام مانند پیام‌هایی از وزارت بهداشت برای تشویق به اهدای عضو.

پاسخنامه تشریحی در پایان فایل آزمون قرار دارد.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

آزمون فصل 3 تفکر و سواد رسانه‌ای: نادیده های رسانه‌ها
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 2

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : ارزشیابی مستمر
بازدید : 362
بروزرسانی شده در 1403/10/4