آزمون فصل 3 تفکر و سواد رسانهای: نادیده های رسانهها
دوره دوم متوسطه- کاردانش
یازدهم
مشترک شاخۀ کاردانش
تفکر و سواد رسانهای
البرز
ساوجبلاغ
کرامت
دی
1403
- هر محتوای رسانهای نیاز به قالب مناسب دارد.
- پیامهای رسانهای با اهداف مختلف اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی تولید میشوند.
- رسانهها با استفاده از برجستهسازی میتوانند مسائل را کماهمیت یا پراهمیت جلوه دهند.
- مخاطب فعال:
- باید منابع مالی و وابستگیهای رسانهها را بشناسد تا جهتگیریهای آنها را درک کند.
- بیشتر پیامهای رسانهای برای کسب قدرت و ثروت ساخته و منتشر میشوند.
- دروازهبانی خبر:
- دو مرحله اصلی شامل گزینش اخبار و چینش اخبار.
- خواندن لابهلای سطرها:
- تحلیل دیدگاهها و ارزشهای تولیدکننده پیام که در انتخاب کلمات، تصاویر، و صداها دخالت دارد.
- فنون برجستهسازی:
- استفاده از روشهایی مانند صفحهبندی، اندازه عنوان، استفاده از عکس، طرح، و جایگاه خبر در صفحه.
- اولویتبندی اخبار:
- اخبار مهمتر مانند انتخابات ریاست جمهوری بالاتر از اخبار منطقهای یا اقتصادی طبقهبندی میشوند.
- پیامهای تصویری:
- درک پیام، سازنده، و هدف پیام مانند پیامهایی از وزارت بهداشت برای تشویق به اهدای عضو.
معلم موافق رایگان بودن است.
- ویژگیهای پیامهای رسانهای:- هر محتوای رسانهای نیاز به قالب مناسب دارد.
- پیامهای رسانهای با اهداف مختلف اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی تولید میشوند.
- رسانهها با استفاده از برجستهسازی میتوانند مسائل را کماهمیت یا پراهمیت جلوه دهند.
- مخاطب فعال:
- باید منابع مالی و وابستگیهای رسانهها را بشناسد تا جهتگیریهای آنها را درک کند.
- بیشتر پیامهای رسانهای برای کسب قدرت و ثروت ساخته و منتشر میشوند.
- دروازهبانی خبر:
- دو مرحله اصلی شامل گزینش اخبار و چینش اخبار.
- خواندن لابهلای سطرها:
- تحلیل دیدگاهها و ارزشهای تولیدکننده پیام که در انتخاب کلمات، تصاویر، و صداها دخالت دارد.
- فنون برجستهسازی:
- استفاده از روشهایی مانند صفحهبندی، اندازه عنوان، استفاده از عکس، طرح، و جایگاه خبر در صفحه.
- اولویتبندی اخبار:
- اخبار مهمتر مانند انتخابات ریاست جمهوری بالاتر از اخبار منطقهای یا اقتصادی طبقهبندی میشوند.
- پیامهای تصویری:
- درک پیام، سازنده، و هدف پیام مانند پیامهایی از وزارت بهداشت برای تشویق به اهدای عضو.
پاسخنامه تشریحی در پایان فایل آزمون قرار دارد.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 2
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.