گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
تعمیر جعبه دنده و دیفرانسیل 1403/10/4

امتحان پودمان 1: تعمیر کلاچ | کتاب تعمیرات گیربکس و دیفرانسیل رشته مکانیک خودرو

دوره دوم متوسطه- فنی یازدهم مکانیک خودرو (صنعت) تعمیر جعبه دنده و دیفرانسیل آبان 1403

- مزایا و معایب سیستم انتقال قدرت محرک عقب:
- مزایا: توزیع وزن مناسب، کاهش لغزش چرخ‌ها، فضای بیشتر برای سیستم تعلیق.
- معایب: افزایش وزن و مصرف سوخت، کاهش فضای داخلی، هزینه بالای تولید.

- ترتیب قطعات در سیستم انتقال قدرت:
1. سیستم کلاچ
2. جعبه دنده
3. جعبه دنده کمک
4. دیفرانسیل
5. پلوس
6. چرخ محرک

- مشکلات اتصال مستقیم توان موتور به چرخ‌ها:
- عدم گشتاور مناسب در دور پایین.
- نیاز به انتخاب دنده مناسب برای شرایط رانندگی.

- دلایل قطع و وصل ارتباط موتور با سیستم انتقال قدرت توسط کلاچ:
- کاهش بار روی موتور هنگام استارت.
- سهولت تعویض دنده.
- جلوگیری از خاموش شدن خودرو در توقف.

- انواع کلاچ در خودروهای سواری:
- اصطکاکی خشک، چند صفحه‌ای، کوپلینگ هیدرولیکی، مبدل گشتاور، الکترومغناطیسی.

- موقعیت استفاده از سیستم‌های چهارچرخ محرک:
- 4WD: مناسب برای مناطق ناهموار.
- AWD: مناسب برای جاده‌های مسطح با پیچ‌های زیاد.

- انواع مکانیزم فرمان کلاچ:
- هیدرولیکی و مکانیکی.

- تعریف راه یا کورس پدال کلاچ:
- فاصله‌ای که پدال قبل از اعمال نیرو به دیسک طی می‌کند. وجود این فاصله برای جلوگیری از تماس دائم بلبرینگ و دیسک ضروری است.

پاسخنامه تشریحی در پایان فایل آزمون قرار دارد.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

امتحان پودمان 1: تعمیر کلاچ | کتاب تعمیرات گیربکس و دیفرانسیل رشته مکانیک خودرو
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 2

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : آزمون پودمانی
بازدید : 40
بروزرسانی شده در 1403/10/4