آزمون نوبت اول مهارت های نوشتاری، انشاء و املای پایهی چهارم دبستان
جدول اهداف آزمون :
1 کاربرد نشانه های ربط ( و، امّا،ولی) را می داند.
2 کلمات جدید را با ترکیب درست دو قسمت ساخته است.
3 توانایی استخراج پیام را از مفهوم جمله ی داده شده دارد.
4 ویژگی های متمایز متن علمی و ادبی را شناسایی کرده است.
5 علائم نگارشی را به صورت صحیح در متن به کار برده است.
6 حروف جا افتاده ی کلمات را با با حرف مناسب پرکرده است.
7 با توجه به معنی کلمه ی هم آوای مناسب انتخاب کرده است.
8 قادر به ساخت جملات تعجبی وامری با رعایت اصول می باشد.
9 می تواند کلمه ی مناسب با توجه به معنی درجمله جایگذاری کند.
10 باشبکه ی معنایی و مفهوم زیر مجموعه اش را تشخیص می دهد.
11 چند کلمه ی داده شده را در یک جمله پرسشی به کار برده است.
12 سه مورد از ترکیبات خود را در یک متن صحیح به کار برده است.
13 ماجرای یک داستان آشنای داده شده را درست مرتّب کرده است.
14 جملات ناقص وکامل را با توجه به معنی درست تشخیص داده است.
15 توانایی تشخیص موضوع کلی وکوچک تر از جمله ی موضوع را دارد.
16 بندروایتی یا توصیفی صحیحی راجع به کلاس درس خود نوشته است.
17 قادر به نوشتن بندهای منجسم راجع به موضوعات کوچک تر است.
18 توانایی نوشتن صحیح متنی علمی یا ادبی با رعایت ویژگی هایش دارد.
اهداف ویژه ی املاء شامل :
1 تناسب حروف وکلمات در جملات رعایت شده است.
2 کلمات دارای حروفات چند شکلی را درست نوشته است.
3 کلمات دارای حروف چند صدایی را درست نوشته است.
4 کلمات دو قسمتی را صحیح نوشته است.
5 اشکالات شنیداری در نوشتن کلمات ندارد.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.