دو سری سوالات آزمون نوبت اول درس تفکر و سواد رسانه ای دیماه 1403
- اهمیت تفکر انتقادی در تحلیل پیامهای رسانهای و تشخیص اهداف تولیدکنندگان محتوا.
- نقش مخاطب فعال در فرآیند رمزگشایی پیامها و شکلدهی به معنای آنها.
- معرفی لایههای متن، زیرمتن، و فرامتن در فهم بهتر پیامهای رسانهای.
- فنون اقناع در تبلیغات و تأثیر آنها بر نگرش و رفتار مخاطبان.
- بازنمایی واقعیت در رسانهها و تأثیر آن بر کلیشهسازی و قالببندی ذهنی.
- مزایا و معایب آموزش مجازی در کاهش محدودیتها و ایجاد چالشهای جدید.
- روشهای برجستهسازی خبر در رسانههای چاپی، صوتی، و تصویری.
- فرآیند دروازهبانی خبر و نحوه کنترل و مدیریت پیامها در چرخه انتقال اطلاعات.
- اهداف سواد رسانهای در تبدیل مصرفکننده منفعل به مخاطب آگاه و گزینشگر.
- تحلیل مفاهیم نوستالژی، زبان اقناع، و تأثیر روانی آنها بر مخاطبان رسانه.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.