گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
علوم تجربی 1403/09/20

تکلیف مهارت محور، عملکردی و خلاقانه درس 1 تا 14 | علوم پایه ششم

دبستان ششم علوم تجربی مازندران قائم شهر زنده یاد علی غلامی بهمن 1403

این نوع تکالیف به جای تأکید بر حفظ کردن مطالب، به رشد مهارت‌های عملی، درک عمیق مفاهیم و استفاده از دانش در موقعیت‌های واقعی می‌پردازد.

هدف‌های تکالیف مهارت‌محور:
تقویت مهارت‌های حل مسئله: دانش‌آموزان یاد می‌گیرند چطور برای چالش‌های علمی، راه‌حل‌های مناسب بیابند و تصمیم‌گیری کنند.
افزایش درک مفهومی: به جای حفظ کردن مطالب، دانش‌آموزان مفاهیم علمی را به صورت عملی و عمیق درک می‌کنند.
توسعه تفکر نقاد و خلاق: انجام فعالیت‌های عملکردی باعث می‌شود دانش‌آموزان دیدگاهی نقادانه و خلاق نسبت به مسائل علمی پیدا کنند.
ایجاد توانایی کاربرد علم در زندگی روزمره: این تکالیف به دانش‌آموزان یاد می‌دهد چگونه آموخته‌های خود را در زندگی واقعی به کار ببرند.
افزایش مشارکت و تعامل: دانش‌آموزان از طریق فعالیت‌های گروهی و پروژه‌های عملی، همکاری و مسئولیت‌پذیری را تمرین می‌کنند.

ضرورت‌های تکالیف مهارت‌محور:
همسویی با اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش: تأکید بر یادگیری مهارت‌های کاربردی، هدف کلان نظام آموزشی است.
آمادگی برای چالش‌های آینده: این نوع تکالیف، دانش‌آموزان را برای مواجهه با مسائل علمی و اجتماعی در آینده آماده می‌کند.
ایجاد علاقه به علوم: فعالیت‌های عملی، جذابیت علوم را افزایش می‌دهد و علاقه‌مندی به یادگیری را تقویت می‌کند.
پرورش مهارت‌های زندگی: مهارت‌هایی مانند همکاری، مدیریت زمان و تفکر تحلیلی در این نوع تکالیف پرورش می‌یابد.
ارزشیابی واقعی‌تر یادگیری: معلمان می‌توانند میزان درک واقعی دانش‌آموز از مطالب را از طریق عملکرد و فعالیت‌های او بسنجند، نه صرفاً از طریق آزمون‌های کتبی.

پاسخنامه تشریحی در پایان فایل آزمون قرار دارد.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

تکلیف مهارت محور، عملکردی و خلاقانه درس 1 تا 14 | علوم پایه ششم
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 28

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : تکلیف و پیک آدینه
بازدید : 348
ثبت شده در 1403/09/20