آزمون تستی درس 3: احساس، توجه، ادراک | روانشناسی یازدهم دبیرستان علامه حلی بم
دوره دوم متوسطه- نظری
یازدهم
ادبیات و علوم انسانی
روانشناسی
کرمان
بم
علامه حلی
آذر
1403
- فرایندهای توجه: مشکلات توجه، تمرکز و درگیری ذهنی
- آمادهسازی ذهنی: تاثیر ارائه پیشین محرک، افزایش توجه به محرک آشنا
- خطاهای ادراکی: توهم، خطای ادراکی، هشدار کاذب
- اصول گشتالت: مجاورت، استمرار، تکمیل، شکل و زمینه
- حافظه و درک محرکها: تاثیر حافظه رویهای، انتخاب هدف، آستانه مطلق و محرومیت حسی
- پدیدههای شناختی: تشخیص درست، هشدار کاذب، رد صحیح
- عوامل تمرکز: انگیختگی ذهنی، تصویرسازی هدف، محرکهای آشنا
معلم موافق رایگان بودن است.
- شناخت پایه و عالی: شنیدن (احساس)، توجه به صدا (توجه)، تشخیص (ادراک)، استدلال و قضاوت، تصمیمگیری- فرایندهای توجه: مشکلات توجه، تمرکز و درگیری ذهنی
- آمادهسازی ذهنی: تاثیر ارائه پیشین محرک، افزایش توجه به محرک آشنا
- خطاهای ادراکی: توهم، خطای ادراکی، هشدار کاذب
- اصول گشتالت: مجاورت، استمرار، تکمیل، شکل و زمینه
- حافظه و درک محرکها: تاثیر حافظه رویهای، انتخاب هدف، آستانه مطلق و محرومیت حسی
- پدیدههای شناختی: تشخیص درست، هشدار کاذب، رد صحیح
- عوامل تمرکز: انگیختگی ذهنی، تصویرسازی هدف، محرکهای آشنا
پاسخنامه تشریحی در پایان فایل آزمون قرار دارد.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 3
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.