نمونه سوال امتحانی فصل 3 تا 5 درس علوم تجربی هشتم دبیرستان پژوهش                            
                            
                            
                            
                                                                        شناخت انواع «بافتهای بدن» و عملکردهای مختلف آنها، از جمله بافت عصبی و استخوانی.
بررسی ساختار و عملکرد دستگاه عصبی، از جمله نخاع، نیمکرهها و واکنشهای غیرارادی.
درک شیمی پایه اتمها، مانند بار الکتریکی و مفهوم ایزوتوپها.
تحلیل عملکرد عضلات اسکلتی و تفاوت عضلات ارادی و غیرارادی.
آشنایی با «گیرندههای حسی» و عملکردهای مرتبط در بخشهای مختلف بدن مانند گیرنده شنوایی و چشایی.
شناسایی و طبقهبندی مفاصل و انواع آنها، از جمله مفاصل ثابت و متحرک.
کاربرد مواد پرتوزا در تشخیص بیماری و تامین انرژی.
توانایی تکمیل جداول و نمودارهای علمی مربوط به ساختارهای بدن.
شناخت بخشهای مختلف مغز و عملکردهای خاص هر یک، مانند قشر مخ و مخچه.                                
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
 
                        
                        
                        باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
 
     
                                         الهه سنجرانی
                                            الهه سنجرانی                                        

 
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                     
                                                                         
                                                    