گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

ریاضی (1) 1403/07/24

طرح درس سالانه ریاضی دهم

دوره دوم متوسطه- نظری دهم علوم تجربی ریاضی (1) خراسان شمالی بجنورد اسماء آبان 1403

تسلط بر مفاهیم پایه‌ای مجموعه‌ها: دانش‌آموزان باید توانایی تعریف و شناسایی مجموعه‌ها، بازه‌ها و تفاوت میان مجموعه‌های متناهی و نامتناهی را کسب کنند. مفاهیم اجتماع و متمم مجموعه‌ها از جمله اهداف اولیه آموزشی این بخش هستند.

شناخت و تحلیل دنباله‌ها: درک انواع دنباله‌ها (حسابی و هندسی) و الگویابی در روندهای عددی یکی از موضوعات مهم آموزشی است که دانش‌آموزان باید بتوانند آنها را تجزیه و تحلیل کنند.

فهم مفاهیم نسبت‌های مثلثاتی: انتظار می‌رود دانش‌آموزان با نسبت‌های مثلثاتی (سینوس، کسینوس، تانژانت) و کاربردهای آنها آشنا شده و نحوه ارتباط آن‌ها با شیب خط و دایره مثلثاتی را درک کنند.

ریاضیات جبری و توان‌ها: آموزش شامل توان‌های گویا، حل معادلات درجه دوم و ریشه‌گیری است. دانش‌آموزان باید روش‌های مختلف حل معادلات و توان‌های جبری را درک کرده و بتوانند آنها را در مسائل به کار ببرند.

آشنایی با توابع: دانش‌آموزان باید مفهوم تابع، دامنه و برد، و همچنین رسم توابع را بیاموزند. انواع توابع و نحوه انتقال آن‌ها از جمله دیگر مباحث کلیدی این بخش است.

حل مسائل احتمالات و آمار: مباحث احتمال، پیشامدهای تصادفی، متغیرها و انواع آنها، و اعمال روی پیشامدها در پایان سال تحصیلی مطرح می‌شوند که دانش‌آموزان باید بر آن‌ها تسلط یابند.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

طرح درس سالانه ریاضی دهم
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 3

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : طرح درس
بازدید : 56
ثبت شده در 1403/07/24