آزمون املا درس 1 و 2 فارسی چهارم دبستان حکیم الهی
بهطور کلی، این آزمون بر مهارتهای نوشتن صحیح، خوانا نویسی، تشخیص اشتباهات املایی و درک معنای کلمات تأکید دارد.
تقویت مهارتهای نوشتاری و شنیداری: دانشآموزان باید توانایی خوب گوش دادن و به درستی نوشتن متنهای املایی را از درسهای اول و دوم داشته باشند. همچنین توجه به خوانا و زیبا نویسی یکی از انتظارات اصلی است.
تسلط بر دیکته و املا: آزمون بر اساس درستنویسی و تشخیص اشتباهات املایی طراحی شده است. دانشآموز باید بتواند از کلمات صحیح در جملات استفاده کند و کلمات نادرست را تشخیص داده و اصلاح کند.
شناخت و کاربرد صحیح کلمات همخانواده و متضاد: انتظار میرود که دانشآموزان بتوانند کلمات همخانواده و متضاد کلمات مختلف را به درستی تشخیص داده و در جملات به کار ببرند.
فهم معنای واژگان: در بخشهایی از آزمون، از دانشآموزان خواسته شده است که معنای برخی کلمات را توضیح دهند که این بخش مهارت درک واژگان را میسنجد.
شناخت علائم نگارشی و قواعد زبانی: بخشهایی از آزمون برای سنجش رعایت علائم نگارشی و کاربرد صحیح آنها طراحی شده است.
حل مسائل املایی و ساخت واژگان: دانشآموزان باید توانایی ساخت واژهها از حروف بهمریخته و اصلاح املایی جملات نادرست را داشته باشند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.