گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

آموزش پژوهی دبیری فرهنگ و هنر | تقویت سطح یادگیری و انگیزۀ دانش‌آموزان در درس فرهنگ و هنر با روش‌های نوین یاددهی _ یادگیری

ضمن خدمت فرهنگیان دبیران متوسطه اول تخصصی شغلی: دبیران دوره اول متوسطه فرهنگ و هنر دوره اول متوسطه شهریور 1403

چکیده
هر فرهنگی بازتاب سیستم ارزشی یک نظام است. در مفهوم جامع کلام می¬توان گفت که دانش و هنر مظهر این بازنمایی هستند. درحالی¬که دانش در جهتی به شدت عقلانی گام برمی¬دارد و تنها با شعور انسان سروکار دارد، هنر چیزی است ادراکی که با احساس سروکار دارد (حقیر و کامل¬نیا، 1395). در این راستا، معلم فرهنگ و هنر که مانند هنرمندِ پیروِ یک سبک و یا پایه¬گذارِ آن، دنیا را همان شکلی که می¬بیند در قالب هنر به دانش¬آموزانش آموزش می¬دهد. دانش¬آموز نسل آلفا متصرف است. او شکل موجود عالم را نمی¬پذیرد و بر این باور است که باید تا آن¬جا که می¬تواند در پیرامون خود تغییر ایجاد نماید. از چشم او در این عالم هیچ قطعیتی وجود ندارد. این پژوهش، به دنبال علاقمند کردن دانش¬آموزان به عکاسی است.
توسعة آموزش هنر در سال¬های اخیر و در پی آن افزایش هنرجویان موجب رغبت بیش از پیش به یادگیری و یاددهی هنر شده است و شاهد معلمان تخصصی رشتة هنر در مدارس هستیم که گاهی باعث به¬وجود آمدن روش¬های جدید یاددهی – یادگیری هنر می¬گردند. افزایش افسارگسیختة پکیج¬های آموزش هنر به صورت برخط و یا آفلاین از یک طرف باعث رسیدن آموزش¬های هنر به روستاهای دورافتاده شده است و از طرف دیگر باعث یاددهی-یادگیری ناقص توسط دانش¬آموزان شده است.
حال با این سوال مواجه می¬شویم که بهترین رویکرد یاددهی-یادگیری به¬هنگام مواجهه با این مسأله چیست؟ مرور تحقیقات نظری و تجارب موفق جهانی در این زمینه نشان می¬دهد بهترین رویکرد منطبق با شرایط پویای دانش¬آموزان برای یادگیری هنر، استفاده از روش¬های یادگیری-یاددهی ترکیبی است.

کلیدواژه¬ها: روش نوین تدریس، آموزش¬پژوهی، تقویت سطح یادگیری، افزایش انگیزه، درس فرهنگ و هنر


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

آموزش پژوهی دبیری فرهنگ و هنر | تقویت سطح یادگیری و انگیزۀ دانش‌آموزان در درس فرهنگ و هنر با روش‌های نوین یاددهی _ یادگیری
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 17

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : تحقیق و کنفرانس
بازدید : 21
ثبت شده در 1403/07/19