آزمون نوبت دوم کتاب ریاضی پایهی دوم ابتدایی دبستان شهید نجفی
ملاک ها و شواهد:
واحد پول کشور را تشخیص می دهد .
جایگاه اعداد را تشخیص می دهد و بزرگ ترین و و کو چک ترین اعداد را تشخیص می دهد .
اعداد زوج و فرد را تشخیص داده وصل می کند .
واحد های اندازه گیری را تشخیص داده و به یکدیگر تبدیل می کند .
باکارت اعداد عدد های مختلف را می سازد .
اعداد دو و سه رقمی را درست مقایسه می کند .
تقریب زدن اعداد دو رقمی و سه رقمی را به دو روش گرد و قطع کردن به درستی انجام می دهد .
با ارقام داده شده اعداد دورقمی می سازد .
با رقم های داده شده الگو سازی می کند .
گسترده نویسی را به درستی انجام می دهد .
اشکال هندسی را با یکدیگر از جهت شباهت و تفاوت مقایسه و بررسی می کند .
سکه های با ارزش های مختلف را به همدیگر تبدیل می کند.
با مقایسه ی اعداد و عبارت های ریاضی و تناظر یک به یک، به مقایسه ی اعداد می پردازد و برای بیان آن از نماد مناسب استفاده می کند
تقریق اعداد را از سمت چپ با استفاده از شکل، گسترده نویسی و جدول ارزش مکانی انجام می دهد .
الگو ها را پیدا کرده و به درستی آن ها را ادامه می دهد .
مفهوم احتمال را درک کرده و به سوالات به درستی پاسخ می هد .
مفهوم کسر را درک کرده است.
تقارن را درک کرده و اشکال را به درستی طبق خط تقارن انتقال می دهد و متقارن آن را می سازد .
نام اشکال هندسی را به درستی می نویسد
تعداد ضلع ها و گوشه های اشکال را به درستی تشخیص می دهد .
با خط کش به درستی کار می کند و اندازه گیری می کند .
ماشین ورودی – خروجی را به درستی تکمیل می کند .
تفریق اعداد را از سمت چپ با استفاده از شکل، گسترده نویسی و جدول ارزش مکانی به روش فرآیندی انجام می دهد.
عمل جمع از سمت راست را در موقعیت های مختلف با کمک جدول ارزش مکانی و شکل به روش انتقالی انجام می دهد
داده های آماری را با نمودارهای مختلف )ستونی، تصویری( نمایش می دهد و سپس نمودارها را با هم مقایسه ، داده ها را تحلیل و نتیجه گیری می کند.
تشخیص زیرمسئله ها حل زیرمسئله ها ، نوشتن عملیات برای هر زیرمسئله و جلونویسی آن ها.
داد ه ها را به شکل نمادین تبدیل کرده و برای آن عبارت ریاضی می نویسد و مسئله را حل می کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.