گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

علوم تجربی 1403/06/24

طرح درس روزانه رنگین کمان علوم پنجم

دبستان پنجم علوم تجربی گلستان آبان 1396

معلم موافق رایگان بودن است.

گزارش اجرای طرح :
زنگ چهارم فرا رسید در این زنگ تدریس درس رنگین کمان ، سومین درس از علوم پنجم دبستان را تدریس کردم . بعد از سلام و احوالپرسی رفتیم به سراغ درس امروزمون ، یک معما رو به بچه دادم تا حل کنند. آیا معما حل کردن رو دوست دارید بچه ها؟ به سلیقه ی خودشان به گروه های چهار نفری تقسیم شدند . این معما همان رنگین کمان بود که می خواستیم به بوسیله ی دانش آموزان حلش کنیم. همه ی گروه ها را پای تخته آوردم و سپس هر فرد تجربه ی خودش رو از رنگین کمان گفت . آن دانش آموزانی که تجربه ای از رنگین کمان نداشتند با کمک تصاویر و عکس ها سعی می کردم رنگین کمان را به آن ها بفهمانم و به آن ها می گفتم تا چند دقیقه دیگر شگفت زده خواهد شد.
بعد آن چند تصویر از رنگین کمان به بچه ها نشان دادم خوشبختانه آن روز آفتابی بود. در حیاط با استفاده از یک آب پاش و با پاشاندن قطرات آب در نور خورشید رنگین کمان کوچکی تشکیل دادیم در حین انجام این کار توضیحات درباره ی علت ایجاد رنگین کمان را دادم. بعد از بچه ها خواستم تا به صورت گروهی آن چه را مشاهده کردند بنویسند. به کلاس رفتیم و شروع به خواندن متن درس کردیم.
از دانش آموزان خواستم تا آزمایشاتی را که در کتاب آمده ، در خانه انجام دهند و بصورت گزارش در جلسه ی آینده ارایه دهند. در آخر از دلایل و عوامل تشکیل رنگین کمان از هر گروه سؤال شد و گروه های موفق مورد تشویق قرار گرفتند و بالاخره این روز به یادماندنی به پایان رسید.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

طرح درس روزانه رنگین کمان علوم پنجم
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 3

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : طرح درس
بازدید : 80
بروزرسانی شده در 1403/06/24