گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

فارسی 1403/06/14

آزمونفارسی نوبت دوم پایه دوم دبستان شهید روستا

دبستان دوم فارسی فارس فیروزآباد شهید محمدحسن روستا نودران اردیبهشت 1403

اهداف آموزشی که از طریق پاسخگویی به سوالات مطرح شده در امتحان فارسی پایه دوم دبستان حاصل می‌شوند، عبارت‌اند از:

تکمیل جملات و شناخت مفاهیم اخلاقی:

دانش‌آموز با مفاهیم اخلاقی مانند «با ادب»، «با حجاب»، و «سلیقه داشتن» آشنا می‌شود و یاد می‌گیرد چگونه این مفاهیم را در جملات خود به کار ببرد.
شناخت متضاد کلمات:

دانش‌آموز با واژگان متضاد آشنا می‌شود که به تقویت دایره لغات و توانایی تشخیص تفاوت‌ها و تضادها کمک می‌کند.
اضافه کردن پسوند به کلمات:

دانش‌آموز مهارت‌های ترکیب‌سازی کلمات را یاد می‌گیرد و توانایی ساختن کلمات جدید با استفاده از پسوندها را تقویت می‌کند.
ساخت جملات با کلمات داده‌شده:

این فعالیت به دانش‌آموز کمک می‌کند تا از کلمات در جملات صحیح و معنا‌دار استفاده کند، که به بهبود مهارت نوشتاری و درک مطلب او می‌انجامد.
یافتن هم‌معنی کلمات:

این تمرین باعث تقویت توانایی دانش‌آموز در استفاده از واژگان متنوع و غنی‌تر کردن زبان نوشتاری او می‌شود.
مرتب‌سازی جملات به هم ریخته:

دانش‌آموز مهارت‌های تجزیه و تحلیل جملات را تقویت کرده و یاد می‌گیرد که چگونه جملات را به‌صورت منطقی و صحیح ترتیب دهد.
نوشتن انشا:

با نوشتن یک انشای کوتاه، دانش‌آموز فرصت پیدا می‌کند تا احساسات و افکار خود را به صورت مکتوب بیان کند که به تقویت مهارت‌های نوشتاری و خلاقیت او کمک می‌کند.
آشنایی با پرچم ایران و معانی آن:

دانش‌آموز اطلاعاتی درباره پرچم ایران و معانی رنگ‌های آن کسب می‌کند که به افزایش آگاهی ملی و هویت فرهنگی او کمک می‌کند.
تکمیل جملات با کلمات مناسب:

این فعالیت به دانش‌آموز کمک می‌کند تا با استفاده از کلمات مناسب، جملات را کامل کند که به بهبود مهارت‌های درک مطلب و استفاده صحیح از واژگان منجر می‌شود.
شناخت افراد و بستگان:

این تمرین به دانش‌آموز کمک می‌کند تا افراد خانواده و بستگان خود را بهتر بشناسد و نام آن‌ها را به‌درستی بنویسد که در تقویت روابط خانوادگی و اجتماعی او مؤثر است.
این اهداف در مجموع به تقویت مهارت‌های زبانی، شناختی و اجتماعی دانش‌آموز کمک می‌کنند.

توجه به دقت شنیداری:

دانش‌آموز با دقت به صدای کلمات گوش می‌دهد که این امر مهارت‌های شنیداری او را تقویت می‌کند.
تقویت حافظه و دقت:

دانش‌آموز باید کلمات را به خاطر بسپارد و آن‌ها را بدون اشتباه بنویسد که این کار به تقویت حافظه کوتاه‌مدت و دقت او کمک می‌کند.
افزایش تسلط بر نوشتن صحیح کلمات:

تمرین املا به دانش‌آموز کمک می‌کند تا تسلط بیشتری بر نوشتن صحیح کلمات پیدا کند و اشتباهات رایج نوشتاری را کاهش دهد.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

آزمونفارسی نوبت دوم پایه دوم دبستان شهید روستا
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 1

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : آزمون نوبت دوم
بازدید : 30
بروزرسانی شده در 1403/06/14