الگوی تدریس درس 1: زنگ علوم | علوم ششم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
سطح دانش :
دانشآموزان بتوانند مراحل علمی حل مسئله را تعریف کنند.
دانشآموزان بتوانند مفاهیم پایه مانند شهاب سنگ، گودال، قطر، عمق و ... را تعریف کنند.
دانشآموزان با مراحل کلی حل مساله علمی آشنا باشند.
سطح درک :
دانشآموزان بتوانند ارتباط بین شهاب سنگها و ایجاد گودالها را درک کنند.
دانشآموزان بتوانند تفاوت بین قطر و عمق را توضیح دهند.
سطح کاربرد :
دانشآموزان بتوانند مفاهیم یاد گرفته شده را در حل مسائل عملی مانند طراحی آزمایش و تحلیل دادهها به کار ببرند.
دانشآموزان بتوانند از ابزارهای اندازهگیری مانند خطکش برای تعیین قطر و عمق استفاده کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.