الگوی تدریس درس 1: وقف بر -َ-ِ-ُ | قرآن چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان با ویژگیهای خط قرآن و تفاوت آن با سایر خطوط آشنا میشوند.
-دانشآموزان معنی دقیق پیام قرآنی را میدانند و میتوانند آن را تکرار کنند.
-دانشآموزان قواعد وقف بر حرکات (-َ-ِ-ُ) فتحه، کسره و ضمه را میدانند.
فهم:
-دانشآموزان درک میکنند که چرا خط خاصی برای نوشتن قرآن انتخاب شده است.
-دانشآموزان اهمیت طلب آمرزش برای خود، والدین و همه مؤمنان را درک میکنند.
-دانشآموزان اهمیت وقف در تلاوت قرآن را درک میکنند.
کاربرد:
-دانشآموزان قادر به تشخیص خط قرآن و نوشتن حروف ساده به این خط خواهند بود.
-دانشآموزان میتوانند در هنگام تلاوت قرآن، قواعد وقف را رعایت کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.