طراحی آموزشی درس 21: تقویم | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند مفهوم تقویم و کاربردهای آن در زندگی روزمره را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند نام ماههای سال و تعداد روزهای هر ماه را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند برخی از روزهای مهم و تعطیلات ملی را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند اهمیت استفاده از تقویم برای برنامهریزی را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند تفاوت بین سال شمسی و قمری را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند رابطه بین تقویم و گذر زمان را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند روزهای تعطیل و غیرتعطیل را در تقویم پیدا کنند.
-دانشآموزان بتوانند تاریخ رویدادهای مهم شخصی یا ملی را در تقویم مشخص کنند.
-دانشآموزان بتوانند اعداد و روزهای یک ماه را در یک تقویم جدید بازنویسی کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.