طراحی آموزشی درس 19: از محیط زیست مراقبت کنیم | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند مفهوم زیستگاه و عوامل مؤثر بر آن را تعریف کنند.
-دانشآموزان بتوانند مفهوم زنجیره غذایی و اجزای آن را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند برخی از عوامل تهدیدکننده محیط زیست (مانند آلودگی، تخریب جنگلها، شکار بیرویه) را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند اهمیت زیستگاهها برای حیات موجودات زنده را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند رابطه بین موجودات زنده در یک زنجیره غذایی را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند پیامدهای تخریب محیط زیست را برای انسانها و سایر موجودات زنده درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند زنجیره غذایی یک زیستگاه ساده را ترسیم کنند.
-دانشآموزان بتوانند راهکارهایی برای کاهش آلودگی محیط زیست پیشنهاد دهند.
-دانشآموزان بتوانند نشانههایی برای حفظ محیط زیست طراحی کنند (مثلاً: پوستر، شعار).
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.