طراحی آموزشی درس 12: سفری به تخت جمشید (1) | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند نام بنیانگذار حکومت هخامنشی را بگویند.
-دانشآموزان بتوانند چند مورد از ویژگیهای معماری تخت جمشید را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند چند مورد از اقدامات مهم داریوش هخامنشی را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند اهمیت حکومت هخامنشی در تاریخ ایران را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند چرا تخت جمشید به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان شناخته میشود را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند تأثیر اقدامات داریوش هخامنشی بر گسترش حکومت را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند روی نقشه، قلمرو هخامنشیان را رنگآمیزی کنند.
-دانشآموزان بتوانند با مشاهده تصاویر، کاربرد اشیاء باستانی را حدس بزنند.
-دانشآموزان بتوانند اطلاعاتی که از درس آموختهاند را در یک جدول یا نمودار خلاصه کنند
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.