طراحی آموزشی درس 11: سفری به شهر باستانی همدان | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند معنی و ریشه نام ایران را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند سه گروه اصلی آریاییها را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند محل تقریبی تپه هگمتانه را روی نقشه مشخص کنند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند اهمیت نام ایران و دلایل انتخاب آن را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند علت مهاجرت آریاییها به فلات ایران را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند دلایل تشکیل حکومت مادها را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند مسیرهای مهاجرت آریاییها را روی نقشه مشخص کنند.
-دانشآموزان بتوانند ویژگیهای یک تمدن باستانی را با استفاده از مثال تپه هگمتانه توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند قوانین و مقررات بازدید از موزهها را رعایت کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.