طراحی آموزشی درس 9: نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند تعریف سادهای از شهر ارائه دهند.
-دانشآموزان بتوانند مفهوم تقسیم کار اجتماعی را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند ویژگیهای اصلی تمدن را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند برخی از تمدنهای باستانی مانند ایلام را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند رابطه بین تقسیم کار اجتماعی و پیدایش شهرها را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند مشکلات سیستم مبادله کالا به کالا را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند اهمیت پیدایش شهرها در پیشرفت تمدن بشری را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند مثالهایی از تقسیم کار اجتماعی در جامعه امروزی ارائه دهند.
-دانشآموزان بتوانند نمونهای از یک سیستم مبادله کالا به کالا را طراحی کنند.
-دانشآموزان بتوانند روی یک نقشه ساده، موقعیت یک تمدن باستانی را مشخص کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.