طراحی آموزشی درس 8: نخستین روستاها چگونه به وجود آمده اند؟ | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند مراحل اصلی تغییر زندگی انسان از دوره گردآوری خوراک تا پیدایش روستاها را به ترتیب نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند ویژگیهای اصلی هر یک از این مراحل را مانند نوع مسکن، غذا، ابزار و فعالیتهای اصلی انسان را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند مهمترین اختراع انسان در این دوره یعنی کشف آتش را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند علت تغییر سبک زندگی انسان از دوره گردآوری به یکجانشینی را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند اهمیت کشف آتش و کشاورزی را در پیشرفت زندگی انسان درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند تفاوتها و شباهتهای زندگی انسان در دورههای مختلف را تشخیص دهند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند نمونههایی از ابزارهای مورد استفاده انسان در هر دوره را نام ببرند و کاربرد آنها را توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند نقاشی یا ماکتی از زندگی انسان در یکی از این دورهها طراحی کنند.
-دانشآموزان بتوانند یک داستان کوتاه درباره زندگی یک انسان در یکی از این دورهها بنویسند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.