گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

مطالعات اجتماعی 1403/06/6

طراحی آموزشی درس 8: نخستین روستاها چگونه به وجود آمده اند؟ | مطالعات کلاس چهارم

دبستان چهارم مطالعات اجتماعی آذر 1403

طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانش‌آموزان بتوانند مراحل اصلی تغییر زندگی انسان از دوره گردآوری خوراک تا پیدایش روستاها را به ترتیب نام ببرند.
-دانش‌آموزان بتوانند ویژگی‌های اصلی هر یک از این مراحل را مانند نوع مسکن، غذا، ابزار و فعالیت‌های اصلی انسان را بیان کنند.
-دانش‌آموزان بتوانند مهم‌ترین اختراع انسان در این دوره یعنی کشف آتش را نام ببرند.
فهم:
-دانش‌آموزان بتوانند علت تغییر سبک زندگی انسان از دوره گردآوری به یکجانشینی را درک کنند.
-دانش‌آموزان بتوانند اهمیت کشف آتش و کشاورزی را در پیشرفت زندگی انسان درک کنند.
-دانش‌آموزان بتوانند تفاوت‌ها و شباهت‌های زندگی انسان در دوره‌های مختلف را تشخیص دهند.
کاربرد:
-دانش‌آموزان بتوانند نمونه‌هایی از ابزارهای مورد استفاده انسان در هر دوره را نام ببرند و کاربرد آنها را توضیح دهند.
-دانش‌آموزان بتوانند نقاشی یا ماکتی از زندگی انسان در یکی از این دوره‌ها طراحی کنند.
-دانش‌آموزان بتوانند یک داستان کوتاه درباره زندگی یک انسان در یکی از این دوره‌ها بنویسند.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

طراحی آموزشی درس 8: نخستین روستاها چگونه به وجود آمده اند؟ | مطالعات کلاس چهارم
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 3

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : طرح درس
بازدید : 19
ثبت شده در 1403/06/6